Tävlingar?

K

Kolgrimmur

Vad betyder alla tävlingsgrenar? Alltså t1 t2 osv?...
Hur många finns det och vad betyder det?
Hoppas nån förstår vad jag menar :crazy:

Sv: Tävlingar?

Oo, tack så mycket. Där fick jag precis den info. jag ville ha :bow: :bump:

Dom är super, Malin
tummeupp.gif

Hmm är det verkligen 2,5 varv/moment i T2? Verkar väldigt långt jämfört med var jag sett på tävlingsbanan... :confused:

Jag blev lite osäker nu när du skrev det. Jag kollade både i nyaste FIPO på feif.org och i mitt FIPO från 2003 och inte i nått av dom står hur länge man rider varje moment - det står bara att det rids på speakers kommando. När jag tävlade som aktivast (2002 senast) så var det 2,5 varv som gällde, men det kan vara ändrat så att speakern avbryter momentet när huvuddomaren ger signal om att alla är klara med bedömningen.
Måste kolla upp närmare! Tack för kollen!

/Malin

Puttar lite på denna tråd=)

MÖRS ska ha sin första officiella tävling i sommar.

Klasserna som erbjuds är V5, F3, och T7
F3 har jag hittat att de är ungdomsfemgång.
Men vad är V5 och T7?

Kul att så många gillar texten!
Jag skall uppdatera den med de nya grenarna snart!

/Malin

Nej, Mökkur Ryttarsällskap är lokalklubben jag är med i.
Jag var med och grundade klubben, satt i styrelsen i de första 4 åren och är fortfarande aktiv i föreningen. Jag har skrivit många texter till hemsidan.

/Malin

Puttar lite på denna tråd=)

MÖRS ska ha sin första officiella tävling i sommar.

Klasserna som erbjuds är V5, F3, och T7
F3 har jag hittat att de är ungdomsfemgång.
Men vad är V5 och T7?

V5 är lätt fyrgång from. 2008 iaf :idea:sen tror jag T7 är bas tölt eller något liknande;)

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Katthälsa Min ena katt har råkat ut för en olycka diagnosen är ledluxation traumatisk och det är både höftled och armbåge höftledsluxation betyder...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: kitos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka