Kära Buke, får jag be om några kloka råd?
Vi har hemmatävlingar i helgen och jag har sett fram emot att starta, det är första (och kanske enda, i år) tävlingen för oss efter skador. Men just nu känner jag mig tyvärr inte alls peppad och behöver bestämma om jag ska rida eller inte.
Först, jag jobbar fredag 15-03 vilket innebär att jag anmält mig till söndag. På lördagen ska jag dock vara funktionär från lunch. Jag är också med i planeringsgruppen där jag är funktionärsansvarig, vi har haft kris och ont om folk så senaste dagarna har det varit mycket arbete med det. Jag känner mig jättestressad, och lite bitter för att detta innebär att jag ev inte orkar rida själv (jag vet- utan engagemang inga tävlingar...)
Jag har tidigare haft problem med stress vilket innebär att planering, struktur och kontroll är jätteviktigt, inte minst vid tävling (ni vet, alla rutiner inför, under och efter tävling). Har man en annan personlighet kanske denna situation kanske inte vara något problem.
Som sagt, för en vecka sen var jag skitpeppad på att starta, nu känner jag mest stress och undrar om det är värt det, å andra sidan kanske det är just den här tävlingen jag kan rida i år.
Hur skulle ni tänka?