Problemet i Vinslöv är väl att de kör dressyr på tre banor (var det då iaf) och det var olika klasser på de olika banorna. En av banorna låg på terrängbanan, så det är ju svårt att starta terrängen innan de var klara på den. Dessutom är ju målet på hoppbanan så hoppningen måste ju vara klar innan terrängen. Då valde de att börja med ponnyklasserna i terrängen och det är ändå snällt mot barnen. När det väl blev dax för häst, så prioriterades barn och unghästar framför tanter som jag och det känns ändå som en ok prioritering även om min dag blev väldigt lång. Kanske skulle de göra som Öved gjorde förut och ha en dag m hoppning och dressyr och en med terräng? Eller som Krumelur sa, ha ponny en dag och häst en dag.
Det är få tävlingar som har möjlighet att starta terrängen innan dressyren och hoppningen är klar, jag vet bara en. Och där har jag varit med om att det var för kort tid mellan hoppning och terräng, jag sprang runt halva banan (hann inte bort till den bortersta delen) och försökte äta samtidigt...
Jag vet inte hur de andra organiserar annorlunda? Det går ju åt mycket funktionärer till terrängen. 4 timmar emellan tycker jag är lagom. 8-10 h är inte okej.
Jag tycker bäst om uppdelade tävlingar med häst och ponny på olika dagar. Det är hemskt att dela framridning med ponnyungar!