Tävling!!

I

IsisLisa

Hej!!

Hoppas att inte den här tråden finns reda :angel:

Tänkte man kunde skriva om man ska på nån tävling nu i vår, sommar, höst eller vinter :D

Då kanske man får reda på vem man ska möta om man ska på samma tävling! :bump:

Jag ska på tävling i Runn nu den 18 feb..nån mer som ska dit??
Skulle va kul om får veta vilka man kanske ska tävla imot :devil: hehe

Kram//Tove

Sv: Tävling!!

Jag och pålle ska försöka åka på:
*Stormur endagars 8april (F1)
*Dyggur regional 5-7maj (F1 och P3)
* Mellansvenska mästerskapen, Regional (F1 och P3)
*Svenska Mästerskapen 6-9juli, förhoppningsvis (F1 och P3)

dom ska vi försöka åka på. blir inte så många då vi inte haft honom så länge samt att han ska visas i vår, även om han är valack. Visas för mamma Askas fördel, om han går igenom så blir hon elit premierad.

Hej!
Jag vet inte riktigt om du vet vem jag är men jag har mina två islandshästar i övre gärdsjö, Spuni och Ljósvaki, Alexandra(kallas för Sanna) heter jag.
Jag ska också tävla på Runn på Ljósvaki i mellanklass tölt. Vi ligger precis på gränsen mellan lätt och mellanklass så det kan bli spännande hur det går.

Fler tävlingar jag troligtvis ska på är:
Stenbjars endagskval 14 april
Gyda Vår 3-4 Juni
Gyda Höst 16-17 september.
Tävlar T1 och V1 på alla förutom på kvaltävlingen där jag även ska rida T2 på min andra häst.

Beroende på hur det går på kvaltävlingen ska vi även på Mälardalsmästerskapen 2-4 Juni istället för Gyda vår.

MVH Sanna

Senast ändrad:

Michis skrev:
Jag och pålle ska försöka åka på:
*Stormur endagars 8april (F1)
*Dyggur regional 5-7maj (F1 och P3)
* Járnhestur Regional 2-4juni, mälarsdalsmästerskapen (F1 och P3)
*Svenska Mästerskapen 6-9juli, förhoppningsvis (F1 och P3)

dom ska vi försöka åka på. blir inte så många då vi inte haft honom så länge samt att han ska visas i vår, även om han är valack. Visas för mamma Askas fördel, om han går igenom så blir hon elit premierad.

så ska det vara ;)

Tävlingsplanen för mig och Kurtan ser ut såhär:

* Freyfaxi kval - 1 april (F1 och T2)
* Stormur endagars - 8 april (F1 och T2)
* Dyggur regional - 5-7 maj (F1, T2 och P3)
* Gladur regional - 20-21 maj (F1, T2 och P3)
* Járnhestur regional - 2-4 juni (F1, T2 och P3)

Och förhoppningsvis SM!

Fengur skrev:
Hej!
Jag vet inte riktigt om du vet vem jag är men jag har mina två islandshästar i övre gärdsjö, Spuni och Ljósvaki, Alexandra(kallas för Sanna) heter jag.
Jag ska också tävla på Runn på Ljósvaki i mellanklass tölt. Vi ligger precis på gränsen mellan lätt och mellanklass så det kan bli spännande hur det går.

Fler tävlingar jag troligtvis ska på är:
Stenbjars endagskval 14 april
Gyda Vår 3-4 Juni
Gyda Höst 16-17 september.
Tävlar T1 och V1 på alla förutom på kvaltävlingen där jag även ska rida T2 på min andra häst.

Beroende på hur det går på kvaltävlingen ska vi även på Mälardalsmästerskapen 2-4 Juni istället för Gyda vår.

MVH Sanna

Jag kanske vet vem du är :idea: du va väl me förra året och tävlade på en vit/skimmel häst?? du har hästarna hos Tommy eller??
Du har väl en hund också??

Hej!
Ja det stämmer, han är isabell precis som Lisa fast han får väldigt ljus vinterpäls. Japp, vovve har jag, en Berner Sennen.
Ska din mamma också tävla?

MVH Sanna

Fengur skrev:
Hej!
Ja det stämmer, han är isabell precis som Lisa fast han får väldigt ljus vinterpäls. Japp, vovve har jag, en Berner Sennen.
Ska din mamma också tävla?

MVH Sanna

Men då är jag säker på vem du är :banana: Jaha..va han isabell..:o
Nej hon ska inte vara med..jag ska tävla hennes häst..

Det blir nog två tävlingar för Kjarkur och mig;
Örnäskampen (6 juni?) : Lätt Fyrgång, Öltölt
Stormur Vår Lätt 10-11 juni: Lätt fyrgång blir det väl

:love: Eftersom det inte blir så mycket tävlingar för oss(mig och Svalur.)v blir det:
*Vallfari Lätt Vår 3-4 juni Lätt Fyrgång Ungdom
*Stormur Lätt Vår 10-11 juni Lätt Fyrgång Young Rider
*Vallfari Lätt Höst 16-17 september Lätt Fyrgång Ungdom
*Stormur Lätt Höst någonstans i oktober Lätt Fyrgång YR

Anledningen till varför det bara står Lätt Fyrgång är för att jag numera gett upp att anmäla mig till Lätt Tölt och lägger det därför på is.
Senast fick vi jättedåliga poäng och Lätt Fyrgång är ändå hans starkaste gren. Annars har han för övrigt fina gångarter.:cry: :mad:

Skrauti skrev:
Det blir nog två tävlingar för Kjarkur och mig;
Örnäskampen (6 juni?) : Lätt Fyrgång, Öltölt
Stormur Vår Lätt 10-11 juni: Lätt fyrgång blir det väl

Kul att du ska vara med i Stormur Lätt! Fast jag tävlar som Young Rider eftersom jag är över 16 år. Jag ska bara välja Lätt Fyrgång!

Roligt att ni ska tävla Stormur Lätt! Min syster ska nog tävla Kurtan då och jag ska förmodligen tävla vår nya foderhäst Fluga :rofl: Vi får se hur det går, har inte ens ridit hästen än ;)

Filippan skrev:
Roligt att ni ska tävla Stormur Lätt! Min syster ska nog tävla Kurtan då och jag ska förmodligen tävla vår nya foderhäst Fluga :rofl: Vi får se hur det går, har inte ens ridit hästen än ;)

Lycka till! Tävlar du som Young Rider eller?

Jag ska försöka komma igång med mitt tävlande lite mer i år! har bara tävlat mitt sto en gång o d var i höstas, så nu i vår gäller det=) Är inte riktigt säker på vilka det blir, men
Framtids lätta Vår 22-23 april,
framtids tölt 1 maj och
Dyggurs lätta vår 27-28 maj
blir det nog i vår! =D dessutom ska jag tävla en god väns häst också, så jag blir dubbelstartande i fygången, och kanske i tölten..:crazy: men, men..vi får se hur det går=D

åhh...Kul då kommer vi nog tävla mot varandra, ska försöka vara med på alla lätta tävlingar i närheten :) Dags för pojken min att lära sig att inte "riva" staket ;)

Jag hoppas att jag ska ut på första vårtävlingen som är här nere i april månad. Då blir det isåfall V1 och T1 för oss!!

Hallå !

Va rolig tråd, kanske man kan träffa några på tävlingarna :) Jag har inte riktigt bestämt vilka tävlingar jag ska åka på än :o Men jag ska åker nog till några ställen som är "lagom" nära, typ stockholm, norrköping m.m :)

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka