TÄvling SÖndag!!

R

renatechampion

:eek: Jag har inte tävlat på ett år, men på söndag är det dags! Det ska bli skitkul, och jag och hästen känns så himla samspelta nu.
Men det finns ett problem..

Jag är skiträdd för att jag ska glömma banan.. Har i och för sig alltid varit rädd för det, men denna gången känns det verkligen som att jag ska göra det för att jag nämligen gjorde det förra gången. Det sitter väl i fortfarande, och det gör mig nervös..

Något tips till mig inför bangången?!

Sv: TÄvling SÖndag!!

Är det verkligen INGEN som har känt som jag, och vet hur jag ska göra för att hantera det på ett bra sätt?!

Gå banan, och rita den sen i luften MASSOR med gånger... så att du verkligen vet att den sitter!

Kom ihåg; En gång är ingen gång! Bara för att du glömde den sist betyder det inte att du gör det nu. Lycka till!

jag brukar alltid tänka mig i hjärnan hur jag rider. tex. " jag går in genom dörrarna och sen travar runt lite och..." tänker mig liksom hur jag ska rida och ta svängarna och vilka vägar man sak ta.

Så gör jag, och det brukar ju funka.

Men det är nog så att jag hänger upp mig på att jag glömde banan förra gången, och då tror jag väl automatiskt att jag ska göra det igen..
Jag VET att jag inte ska tänka så, för jag har ju aldrig haft problem med det innan, jag blir bara så himla nervös att det ska hända igen..

Tack

Gå den många gånger, sen blundar du och ser banan framför dig, se då hur du rider det. :) Så har jag lyckats iaf :)

Okej, tack. Det börjar kännas lite bättre nu, fast nu börjar jag bli lite rädd för att jag inte ska HINNA att lära mig den, alltså att jag får för lite tid..

ÅÅÅHHH, varför är det såhär? Jag har alltid klarat av det innan..

Jag brukar först gå banan en gång bara för att hålla koll på hinderna och vart jag ska...

Sen går jag den helst 2ggr ordentligt, ordentliga vägar.

Tänker den för mej själv vart jag kommer in, vart jag ska sätta igång i galopp och sedan hur jag rider den med perfekta vägar och avstånd osv..

Nu efter flera års tävlande är det ju en rutin, men glöm inte att kolla vart du ska gå in och ut så du inte helt plötsligt ska gå in på andra kortsidan för då är banan lixom bak-och-fram.

Kolla gärna på några ekipage innan dej!

och lycka till på tävlingen :D:D

Om jag ändå hade hunnit att kolla på de som rider innan mig..
Jag startar som 4:a så det hinner jag inte, tyvärr.

Men nu försöker jag att tänka positivt, och bara ta det som en rolig grej. Skiter det sig så får det väl göra det då :D

Tack för alla tips

gå banan i lugn och ro.... uppreppa den hela tiden, skriv den i luften på papper eller i underlaget. gå barnan 2-3 gånger om du känner för det. Försök komma ihåg något om varje hinder, kanske ex grönt hinder, mur hinder, tomte hinder. osv
och stressa inte upp dig över att du ska glömma, lägg energi på att focusera istället. så kommer det gå jätte bra! Lycka till :)

Okej, en liten uppdatering!

Igår när vi kom fram så var jag som vanligt ganska blockerad. Hästen uppträdde fantastiskt och fick stå i transporten ett tag.
Jag gick in och kollade hur långt de hade kommit och frågade om en banskiss till min klass. Blev positivt överraskad när jag fick reda på att klassen innan min hade samma bana som den i min klass. Så jag lärde mig helt enkelt banan långt innan jag skulle rida fram, och det slutade med att vi gick nolla och blev sjunde placerad! :D
Hon gick suuper, så det var en bra avslutning på året.

Gud vad kul, grattias - kunde ju inte bli bättre! :bow:

Tack så mycket. Detta var precis vad jag behövde! :)

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 901
Senast: Ajda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka