Tävlar nordis

P

ponny500

Hejsan jag undrar om det är ngn som tävlar nordis i hoppningoch vilken höjd..
gärna bilder också ;)

Sv: Tävlar nordis

Hörde i dagarna om en tjej som har tävlat sin bruksnordis upp till 1,20 :) Det är lite fräckt tycker jag.
Själv har jag aldrig tävlat mina. Den förra kunde hoppa men den jag har nu gör det icke :p

Jag har tävlat med en nordis (kraftig) i 70. Har hoppat samma nordis 90 cm (oxer). Har tyvärr inga bilder :(

Jag vet en tjej (dam/kvinna) som är ute och tävlar sin nordishingst..vet ej om det är en bruks eller trav.. smäcker bruks eller grov travar nordis :) dom har tävlat 110 när jag såg..kanske högre vem vet.. dom travar runt banorna och håller hon inte ordning på den efter hindret hoppar den ut från banan :d dommaren brukar förvarna publiken att vara beredda att flytta sig :rofl: skit söt häst som verkar hoppa allt(!) hon styr den på!

Jag tävlar i alla fall en nordiskorsning... hon e 50 % nordis å 50 % halvblod.

Eller, tävlade rättare sagt. Jag tävlade henne som unghäst, vi startade bara 1 m, men nu e hon dräktig och ska ta det lite lugnt... jättefin e hon i alla fall, och hon skulle nog kunna tävla högre - samt i dressyr!

Hon e betäckt med Stravinsky xx - så fölet blir nog lite nättare... spännande!

Jag tävlar min bruksnordis i både hoppning och dressyr. Jag har som högst hoppat 1 meter på tävling med vinst.
På dressyrbanorna är det tyvärr några som rynkar på näsan, men so what. Det händer att jag slår dem:devil:

Jag tävlar med min kallblodstravare (om han räknas).

Han har hoppat enstaka hinder på 1,30 men har endast tävlat i 90cm och 1m.

Var till Hedemora i helgen och tävlade i 90cm och 1m clear round. Gick felfritt i 90cm och fick ett litet pet på sista hindret i 1m så där fick vi 4 fel.

Här är ett par bilder, tyvärr lite suddiga:

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

U-Tiller

Har en kallblodstravare som jag tävlar med, gick LB förra året som ponny och ska i år försöka sig på att tävla med dom stora hästarna, tanken är att det ska bli någon 110 senare till sommaren. Orkar inte ladda upp bilder men här finns några filmer.

http://www.putfile.com/ewonya

Jag har en nordis som jag hoppar liiite med, men han tröttnar så lätt.. Men vi var iaf med på travarhopptävlingen i Insjön i höstas, men då fick vi två stopp.. Då hoppade vi 80 cm :) Han vill helst inte galoppera så vi travade runt banan :p Men på träning har vi hoppat enstaka hinder på runt 1 meter, så hoppa kan han :) Men i vår ska vi koncentrera oss på dressyr har vi tänkt men det är inte heller hans favoritgren.. :p Men det är ju ett "nödvändigt ont"..

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Elo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka