Tävla utomlands

nocki

Trådstartare
hej jag är bosatt i Norge, men fortfarande skriven i sverige...
häten är registrerad i sverige.
Hur ska jag göra?
Ska jag lösa en super svin dyr licens för att tävla för sverige, dvs guld licens.
Eller kan jag få norsk licens och tävla för klubben jag är medlem i här?
Hästen har ju fortfarande svensk licens....
Om jag tävlar en norskhäst, vad ska jag göra då?
Ska jag ha en norsk licens för mig när jag tävlar en norskhäst.
Ja detta är så virrgt....
Har ringt både norska och svenska ridsportsförbundet,, och får bara luddiga svar.
Någon som VET??:confused: :confused: :confused:

Sv: Tävla utomlands

kan tyvärr inte riktigt svara på din fråga, men guldlicensen är bara till för de ryttare som rider fler än 2 internationella starter/år, så om du tänker rida endast nationella tävlingar (dvs lok-elit) behöver du inte lösa sån licens iaf

läste lite noggrannare nu....

om du är medlem i en svensk klubb kan du ju lösa vanlig (svensk) licens för den klubben och tävla här, det ska inte vara några problem

Känns som om det är vettigast att tävla för en norsk klubb och lösa norsk licens för din häst. Jämför med tex Piia Pantsu som tävlar för en svensk klubb här i Sverige men för Finland på internationella tävlingar.
Guldlicensen är ju som PF skriver i första hand till för de ryttare som tävlar intenationellt och jag fick inte uppfattningen att det är det du vill göra utan att tävla på norska reg - elittävlingar?

självklart är det som LenaH skriver. ska du tävla i norge måste det vara enklast att ha norska licenser!

ja jag ska göra ett försök, att komunicera med norska ridsportsförbundet....
om man säger som så, så är sverige LÅNGT fram i utväcklingen.. tror inte ens norge har någon heltids anställd på förbundet :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
855
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 670
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 368
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar