tävla utomhus?

Sv: tävla utomhus?

Ute! Min häst går klart bättre, vet inte varför men inne spänner han sig så, även om han inte gör det på träning. Ute spänner han sig visserligen också, men han lugnar i alla fall ner sig lite...

Inne! Ute känns det bara som att jag kajkar runt i några minuter innan det är slut på den långa förberedelsen!

I dressyr kvittar det, möjligen att jag föredrar ridhus eftersom det finns mindre att titta på för dom där.

I hoppning föredrar jag helt klart stora utebanor :)

ute, särskilt vid hoppning - då får min storgalopperade häst plats!

i dressyr tycker jag att det är trevligare att vara ute - hästen tittar lika mkt oavsett om vi e ute el inne.....

Inne, ponnyn är mkt lugnare när det inte finns lika mkt att titta på.

Det beror på häst givetvis men jag tycker det e skönast ute. Då är det ju sommar. :D

Spelar ingen roll faktiskt, men jag vill inte ha tunga underlag och det kan utebanor bli om det regnat mycket.
Min häst trivs bättre på utebanorna, mer luft och rymd.

Spelade inte så jättestor roll med min förra häst. Hon gick bra oavsett. Men jag tror nog jag säger inne iallafall, för då fick hon lite mer power för då visste hon att alla tittade på henne :D Ute så var publiken ofta mer utspridd och då fick hon inte tillräckligt mycket uppmärksamhet tyckte hon för att det skulle vara värt att hon skulle göra sitt bästa... Med min nya fyraåring har jag inte tävlat ännu så där har jag ingen aning. Men på sommaren är det ju skönt att vara ute. Iallafall om det är fint väder :D

När jag rider den ena hästen (dressyr) föredrar jag helt klart inne, för av någon anledning så blir han så spänd att det inte gåt att göra ngnting om det är ute. Dock är han betydligt lugnare ute om vi är "bortresta" på bortaplan. Då är han väl så chockad att han blir lugn :D

Den andra hästen däremot är betydligt finare att sitta på¨ute, där travar han åtminstone och det blir lite mera go och takt!

Så vad ska jag säga:

Vid fint väder, häst som trivs: UTE
Vid dåligt väder, spänd häst: INNE

Märker ingen skillnad på min häst om vi är inne eller ute och tävlar.

Vilket är bra för jag har haft en häst som hade "läktarfobi" tidigare. :D

ute, inne tycker jag att det kan bli en sådan tryckande stämning.. :s jag blir nersvös då :confused: då de e knäpptyst och det inte finns ngt annat att kolla på än när jag rider..
när man e ute känns det som om iallafall någon kollar åt ngt annat håll!

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Amanda_F
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
941
Senast: hamilton1
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 801
Senast: sweep
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka