Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ute! Min häst går klart bättre, vet inte varför men inne spänner han sig så, även om han inte gör det på träning. Ute spänner han sig visserligen också, men han lugnar i alla fall ner sig lite...
Spelar ingen roll faktiskt, men jag vill inte ha tunga underlag och det kan utebanor bli om det regnat mycket.
Min häst trivs bättre på utebanorna, mer luft och rymd.
Spelade inte så jättestor roll med min förra häst. Hon gick bra oavsett. Men jag tror nog jag säger inne iallafall, för då fick hon lite mer power för då visste hon att alla tittade på henne Ute så var publiken ofta mer utspridd och då fick hon inte tillräckligt mycket uppmärksamhet tyckte hon för att det skulle vara värt att hon skulle göra sitt bästa... Med min nya fyraåring har jag inte tävlat ännu så där har jag ingen aning. Men på sommaren är det ju skönt att vara ute. Iallafall om det är fint väder
När jag rider den ena hästen (dressyr) föredrar jag helt klart inne, för av någon anledning så blir han så spänd att det inte gåt att göra ngnting om det är ute. Dock är han betydligt lugnare ute om vi är "bortresta" på bortaplan. Då är han väl så chockad att han blir lugn
Den andra hästen däremot är betydligt finare att sitta på¨ute, där travar han åtminstone och det blir lite mera go och takt!
Så vad ska jag säga:
Vid fint väder, häst som trivs: UTE
Vid dåligt väder, spänd häst: INNE
ute, inne tycker jag att det kan bli en sådan tryckande stämning.. :s jag blir nersvös då då de e knäpptyst och det inte finns ngt annat att kolla på än när jag rider..
när man e ute känns det som om iallafall någon kollar åt ngt annat håll!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.