Tävla ponny fast man är över 18??

C

Covergirl

Jag ska börja rida en D - ponny som är ca 148,3 (Kan vara högre) och jag undrar nu om man kan tävla en sån ponny i hästklasser? Hon hoppar 120 lätt med ryttare. Jag fyller nu 21 och jag vill börja tävla.. Kan man tävla ponny i hästklasser? :confused: Tacksam för svar!

Ps: Vet ej om det här är rätt tråd.. men jag hittade inget som handlade om hoppning!!

Mvh// Tess!
 
Sv: Tävla ponny fast man är över 18??

Så länge "ponnyn" är 148,3 cm så är det ingen ponny utan häst och då kan du tävla i hästklasserna hur mycket du vill!

Som ponny kan du bara starta typ cm / blåbärs / pay and ride - hoppningar och ev. andra tävlingar utom tävlan.

Men hoppar hon 120 lätt så är det ju bara att tävla på bland dom stora hästarna då hon är stor häst enligt mig 148,3 eller högre som du skrev......
 
Sv: Tävla ponny fast man är över 18??

Covergirl skrev:
Jag ska börja rida en D - ponny som är ca 148,3 (Kan vara högre) och jag undrar nu om man kan tävla en sån ponny i hästklasser? Hon hoppar 120 lätt med ryttare. Jag fyller nu 21 och jag vill börja tävla.. Kan man tävla ponny i hästklasser? :confused: Tacksam för svar!

Ps: Vet ej om det här är rätt tråd.. men jag hittade inget som handlade om hoppning!!

Mvh// Tess!

Visst kan du tävla ponny i storhästklasser. Även om en pålle på 148,3 cm är stor häst iaf.
Tänk på att ponnyer ska klassas om som ponny när de säljs eller byter ryttare.

Hoppning ligger under Tävlingsforum.

Psst, det var du som hade snott mitt alias ;)
 

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 335
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp