Tävla ponny bland hästar.

C

Carrop

Det året man fyller 18 år och inte får tävla ponny längre i hoppning Avd A,kan man då tävla sin ponny på hästtävling istället för ponnytävling?

Tacksam för svar:)

Sv: Tävla ponny bland hästar.

Ja men då tror jag att man måste "klassa upp" ponnyn eller nått sånt. En gammal vän till mig tävlar sin ponny på häst tävlingar. Så de får du :)

Man måste inte klassa upp ponnyn, men den får inte starta som ponny igen såvida man inte gör ett stadigvarande ägar- eller ryttarbyte. Den får helt enkelt tävla antingen som häst eller ponny, inte båda samtidigt.

Hmm okej? Denne personen sa att hon hade klassat upp den iaf :S Jag visste inte ens att man kunde göra så innan hon berättade det.

Det året man fyller 18 år och inte får tävla ponny längre i hoppning Avd A,kan man då tävla sin ponny på hästtävling istället för ponnytävling?

Tacksam för svar:)

Det de andra säger är helt rätt så vida du inte har en fjording som du tävlar på de tävlingar som SFF(svenska fjordhästföreningen) arrangerar, då får du tävla mot alla fjordhästar i alla storlekar oavsett ålder men jag antar att det inte är en fjording du har:P. Annars är det som med alla andra ponnyer:).
Så du vet om du skaffar fjording nån gång;):idea:

En annan möjlighet är att starta i avd B om man är överårig (förutsatt att man nöjer sig med clear round).

jag har funderingar på att starta min D-ponny i storhäst klasser. och då är det bara att starta och ta bort mätintyget på ponnyn. sen om du skulle vilja hoppa den som ponny måste en ny mätning göras. och vänta ett år. så det där med att man gör ett ryttar byte funkar inte. har du startat den som häst så är den häst hela året. sen får du göra en ommätning å se om den ä ponny.

Det är bara att ta upp den till häst,ponnylicensen "fryses". Hästlicens behövs ej på lokala tävlingar.Och om ponnyn säljs så går det gamla mätintyget in ,man behöver inte göra en ny mätning.Och vid försäljning eller stadigt ryttarbyte så gäller det inte att den ska gå som häst året ut.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka