G
Glenn
Sv: Tävla med mörka ridbyxor
Jag håller med till 100%, jag har ALLTID kavaj och vita ridbyxor! (skulle ALDRIG kunna ha något annat)Tävling är tävling (=stil) och träning är träning! som sagt ibland tror man att man kommit till en hoppträning!
Sorbe skrev:Seriöst så tycker jag nu det mesta har spårat ur! Nu får man ju tävla med vilka färger som helst och klubbjacka och hela köret. Nånstans borde det finnas nån gräns! Okej, de internationella tävlingarna och nationella tävlingarna är det väl typ krav på att man ska ha ljusa ridbyxor och kavaj? Med vissa undantag - tänker på de italienska hoppryttarna som tävlar med sina ridande-polis-utrustningar.
Okej, vissa kanske bara ska ut nån gång och tävla, men ändå, tävling ska ju ändå vara tävling. Det ska vara snyggt och prydligt...
Nu ser det ju oftast bara ut som nån vanlig skrutten hoppträning när man är iväg på tävlingar på 90-100-110 cm nivå. Som tur så håller de flesta folket kvar sig med kavaj å vita/beiga ridbyxor på 130 nivå och uppåt!
Jaja, bara lite vad jag tyckte...
Jag håller med till 100%, jag har ALLTID kavaj och vita ridbyxor! (skulle ALDRIG kunna ha något annat)Tävling är tävling (=stil) och träning är träning! som sagt ibland tror man att man kommit till en hoppträning!