tävla med hv polo

Micaela

Trådstartare
Hej! Någon som har koll på om man får tävla hoppning med hv polo sports schabraken eller anses loggan som för stor? :)

Sv: tävla med hv polo

Utdrag ur TR:
En hästägare eller ryttare kan skriva avtal om reklamexponering med sponsorer. Ryttare har rätt att bära reklam (logotype) på klädsel, vojlock, insektsluva eller vagn enligt nedan specificerade ytmått.

På tävlingsbanan och i samband med prisutdelning får sponsorns namn och/eller logotype endast exponeras på en maximal yta av:
• 200 cm² på vardera sidan av vojlock.
• 75 cm2 en gång på insektsluva.

Så om loggan är under 200 kvadrat cm får du tävla med den.:)

Jag är väldigt okunnig inom ämnet, men jag tolkar det som att det enbart är sponsorers loggor som behöver vara inom den storleken. Jag gissar att ts inte är sponsrad av HV Polo och därför borde det vara okej att tävla med ett sådant schabrak ändå? :confused:

Jag är väldigt okunnig inom ämnet, men jag tolkar det som att det enbart är sponsorers loggor som behöver vara inom den storleken. Jag gissar att ts inte är sponsrad av HV Polo och därför borde det vara okej att tävla med ett sådant schabrak ändå? :confused:

Det är samma sak.(inte enligt mig men ja) Det är just därför Scapa's kollektion 08 egentligen är förbjuden att tävla med då den stora 3'an räknas som en del av loggan.

Om man tänker på att schabrakens logga även symboliserar det märket som gjort schabraket är det ju i sin tur en typ av reklam.:)

Då förstår jag :)

Ja det är klart att det är reklam, men samtidigt har ju ts betalat för att visa den reklamen istället för tvärt om, i mina ögon är det inte samma sak. Tänkte bara berätta min tolkning av det som stod, eller vad man ska säga :)

Jag har sett väldigt många tävla med dessa schabrak. Enligt TR så är det inte tillåtet. Men väl ute på tävlingarna så misstänker jag att ingen domare tar sig tid att säga till en ryttare som tävlar med ett schabrak med ett för stort märke på ;). Många tävlar även med scapas schabrak.

KL

tack för alla era svar! Då har jag lite mer kött på benen. Visste om att scapas loga är för stor, men eftersom jag sett dem på tävlingar nyligen tänkte jag om jag missat något nytt :D. Hv-polos är kanske ännu större, men som skrivet, tror jag inte heller att någon domare egentligen tar sig tid att säga åt någon om en sådan sak. Man får väl ha ett extraschabrak med sig bara.

Och nej, jag är INTE sponsrad av Hv polo. Tyvärr! ;)

"Identifiering/märke av klädestillverkare får bara förekomma en gång per klädesplagg och ej större än 3 cm²" - TR I, mom 151. Många som missar detta!

det hade jag verkligen missat! Loggan på hv-schabraken finns ju på båda sidorna.. :mad:

Jag har tävlat i mitt hv-polo flera ggr, tror knappast att det är nån som mäter och anmärker på det ;) Beror på hur viktigt man tycker det är att det är exakt rätt, det är ju inget som påverkar ens prestation direkt men jag skulle iofs inte ridit i ett sponsorschabrak med så stor logga, men med ett köpt schabrak kan man ju alltid hävda att man trodde det var OK =) Passa dig däremot med att rida med 5cm för långt spö, en kompis provade för nån helg sen då hon tappat sitt andra på framhoppningen klassen innan och hon fick inte bara en utskällning - hon blev dessutom utesluten ur klassen i efterhand pga felaktig utrustning... Det är nog mer såna saker som kan påverka tävlingsinsatsen som de anmärker på...

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 277
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka