Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flera domare och liknande har berömmt mig för att ha en grön rosett i svansen. Om jag inte är helt ute och cyklar så står det i tr att hingstar ska ha det. Själv har jag fått den erfarenheten då en domare på min första tävling sa åt mig...Lady_S skrev:Och var har du fått informationen ifrån?
Har man en hingst som uppför sig enligt din beskrivning så KLARAR man inte av den och har inget på en tävlingsbana att göra!Qyenn97 skrev:alltså en hingst kan faktiskt inte vi styra, vi kan inte bestämma om han ska bli helt galen eller inte på framridningen och därför vill ju trådskaparen ha hjälp med att kunna kanske rädda er någon gång, för tänk om det är kanske ni som möter henne sen och hennes hingst blir helt galen och sparkar eran häst utan någon rosett i svansen, är det kanske inte bara bäst att nu då säga, du kan sätta en röd rosett i svansen????Istället för att gå på henne och anklaga henne för at inte kunna hantera sin häst? Man måste faktiskt aceptera att hästar är INDIVIDER, inte någon jävla maskin.
Qyenn97 skrev:Hon kan väl inte säga tills in häst, du ska inte titta på detta stoet eller du ska inte göra så eller så för det kan ju inte hon bestämma, men det krävs kanske lite mera hästvetande för att förstå det jag vill meddela.
Lady_S skrev:*Lånar knapp*
Hingstar ska helt klart veta vad det är de ska göra när de är på en tävling. Alltså inte roa sig med att försöka charmera alla galanta damer eller slåss med alla andra valacker och hingstar. Så bra koll ska man ha på sin hingst om man ska tävla. MEN! En hingst är en hingst och hingstar brukar vara lite vassare än ston och valacker och därför vore det bra om omgivningen visste om att hingsten var en hingst. Helt klart ska man hålla avstånd till alla hästar men eftersom det inte fungerar vore det ju bra om övriga ryttare i alla fall kunde hålla avståndet till hingstarna. Det behövs inte på alla hingstar och ibland behövs det mer till ston och valacker... Men än dock, ibland behövs det rätt mycket även med en i normala fall helt kontrollerbar hingst och då vore det bra om omgivningen visste vilken som var hingst så att de åtminstone kunde hålla avstånd till den, precis som man håller avstånd till den häst som har en röd rosett i svansen. Eller ska hästar som slår inte heller få tävla? Då är det ju kört för Flippan...
Qyenn97 skrev:Jaha okej så om din häst som du alltid har klarat av helt plötsligt får ett spel och bockar av dig och blir helt galen så klarar du inte av den helt plötsligt. Hästar upopför sig inte bra alltid så hon som äger denna hingsten tycker jag är väldigt ansvarsfull som vill varna alla andra om att hon har en hingst o dess sexualdrift kan inte hon bestämma över. Hon kan väl inte säga tills in häst, du ska inte titta på detta stoet eller du ska inte göra så eller så för det kan ju inte hon bestämma, men det krävs kanske lite mera hästvetande för att förstå det jag vill meddela.
Varför skulle min häst bli häst galen o kasta av mig??Qyenn97 skrev:Jaha okej så om din häst som du alltid har klarat av helt plötsligt får ett spel och bockar av dig och blir helt galen så klarar du inte av den helt plötsligt. Hästar upopför sig inte bra alltid så hon som äger denna hingsten tycker jag är väldigt ansvarsfull som vill varna alla andra om att hon har en hingst o dess sexualdrift kan inte hon bestämma över. Hon kan väl inte säga tills in häst, du ska inte titta på detta stoet eller du ska inte göra så eller så för det kan ju inte hon bestämma, men det krävs kanske lite mera hästvetande för att förstå det jag vill meddela.