Tävla lok i bara skjortan?

Sv: Tävla lok i bara skjortan?

Från TR:
Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel

Alltså både juniorer och seniorer! Så man får inte bara rida i skjorta om inte domaren har sagt till att det är ok. Men om man har säkerhetsväst över så får man rida utan kavaj när man vill. Fast juniorer behöver ju alltid väst.

Förstår du nu?

det var inte jag som skrev det, (även om det stämmer) men i alla fall.

Seniorer måste INTE ha väst när de tävlar, men de MÅSTE ha väst OM de vill rida i SKJORTA.

SÅVIDA inte domaren har gjort ett undantag för just den tävlingen, att man får rida i skjorta t ex pga. värmen.

Får man tävla i bara skjortan? (långärmad)
om inte, vad bör man ha på sig?

Med tanke på att det är ganska varmt.

Tävlar inte mkt så jag har ingen aning.

Vore snällt om nån kunde hjälpa mig.

I lokal äre OK att rida i bara långärmad skjorta men jag tror inte att det är det i regional..

Har sett en alldeles underbar Kingslandtröja i grå ull med rosablommiga detaljer. Till denna finns en tävlingsskjorta med rosa blommor i halsen(ej vitt alltså)-får jag tävla i detta+säkerhetsväst även på regional tävling och uppåt?
I dressyren måste man ju ha vitt i halsen, gäller detta även i hoppning?

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 743
Senast: Ajda
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka