Tävla klubbtävlingar trotts att man har licens?

H

Hannzo

Fick nu höra genom en bekant att man inte får göra det? Att klubben kan få böter och jag också osv?

Är det så?? :crazy:

"Min" ena häst är inte redo för en lokal, ännu. Därför måste jag rida pay and jumper/klubbtävlingar på honom några gånger till. "Min" andra tävlar jag dock lokalt på, därför har jag licens.

Så jag får alltså inte tävla på klubbnivå på unghästen, eller hur är det där?

Sv: Tävla klubbtävlingar trotts att man har licens?

Det är klart att man får tävla på klubbtävlingar fast man har licens.

Även ta emot pris?

Det är ingen klubb som anordnar denna "tävling". Utan ett stall bara. "Julpa open" kallas det för och är en gång per år.

Men nu säger en "bekant" till mig att jag kan förlora min licens, och att Julpa kan få något "straff"??

Ja tidigare var det iallafall så att man kunde "straffas" om man deltar på tävlingar arrangerade av klubbar som ej var anslutna till Ridsportförbundet.
Är väl kanske så också att de försäkringar som du har via licensen inte gäller. Har att gör amed att man på RF-anslutna tävlingar kan kontrollera säkerheten, vilket inte går på andra tävlingar, om du förstår hur jag menar....

Du får vara med i klubbtävlingar och pay and ride som ordnats av klubbar anslutna till ridsportförbundet. Inte andra.

Okej, tack för svaret!

de som inte är slutna till risportsförbundet kan ha "träningssamkväm", dvs exakt som en pay & jump.

Och sen får man dela ut priser i stallet efteråt så det 'inte går ihop' med "tävlingen".
förstod du vad jag menade?

Ja, jag tror jag förstår. Men om de har prisutdelning i samband med tävlingen, då får jag inte vara med, eller? :confused:

jo de e bara att du säger åt dom att ge de till dej i stalle

Är ni helt säkra på att man får vara med isåfall?

Vad är det för trams ni sitter och skriver? Är det tävling så är det. Oavsett om hon får rosetten i stallet eller på plats.:mad:

Inser ni inte att era förslag om fusk kommer att drabba TS?:mad:

man får ju tävla :P men inte ta emot nå pris

Antingen deltar du i tävling eller ej. Du får inte delta i tävling arrad av klubb som ej är med i förbundet.

Med ditt resonemang har man inte varit med i tävling om man inte blir placerad.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 143
Senast: nullo-modo
·
Övr. Grenar Jag har blivit med ungponny och nu är det dags för mätning. Hur går jag till väga? Jag har skaffat ett konto på TDB och jag har mejlat...
2
Svar
20
· Visningar
6 005
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat