Tävla import med utländskt pass?

E

esa

Måste hästen ha ett svenskt ID-nummer för att få tävla i Sverige om den har ett giltigt utlänskt pass?
Om man ID-märker ska man skicka de extra klisterlapparna till registratorn i Sverige även om den inte är registrerad här??
Någon som vet?

Sv: Tävla import med utländskt pass?

Har den ett godkänt EU-pass så är det bara att tävla. Jag har tävlat min tyskimporterade häst med sitt tyska pass och reg nummer.

Låter bra... Hur gjorde du med chipmärkningen?

han är chipmärkt här i sverige kort efter att vi köpte honom, men vi har inte skickat in papprena ännu och det var inga problem alls, det har vi för den delen inte gjort på ponnyn heller som är chippad för snart ett år sen.

Min stora häst är ifrån Holland, och har ett holländskt pass. Hon är chippad och allt sånt stämmer.
Nyligen hade vi en sån där "pass-människa" i stallet och då passade jag på att fråga om hästen behövde nytt pass nu i Sverige, vilket hon tydligen behövde.. :confused:
Hon har ju alla papper + chip, och kontrollanten kollade så att allt stämde,, men behöver hon då verkligen ett nytt pass? :crazy:

Tror det har att göra med rasen. Vissa raser behöver tydligen nya pass. Men eftersom det är tänkt att hästen endast ska ha ETT id-nr så verkar det lite konstigt ändå..... Jag har Welsh och behöver inte byta pass.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 810
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 555
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 423
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka