Tävla i Danmark

R

roping-malin

Tjena. Jag tänkte fråga hur det är att åka till Danmark och tävla. Funkar våra WRAS licenser där eller skall man skaffa några andra?

Något speciellt man skall tänka på innan man åker dit och tävlar?
Hur får man reda på vad dom har för regler i sina klasser?

När man ändå åker till Danmark så semester på sommaren kan man ju lika gärna ta med hästen och tävla. Familjen har ju det som ett intresse också :d

MVH Malin

Sv: Tävla i Danmark

Vad gäller dina frågor om tävlingsregler, licenser osv har jag inget svar. Men du bör kolla med Statens Jordbruksverk, www.sjv.se

Det krävs veterinärintyg för att du ska få passera ut och in vid gränsen.

Immer

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 269
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 754
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare