Tävla i annat än dressyrsadel...?

S

Silly

Äger bara en hoppsadel just nu och planerar väl att köpa en dressyr när jag blir rikare... Har inte haft min pålle så länge så vi har inte tävlar något men tänkte börja med lite lätta klasser nu i vår. Vad tror ni, kommer jag bli utskrattad när jag kommer i hoppsadeln? Får man ens tävla i den föresten? Någon dressyrintresserad här som inte äger en dressyrsadel?

Sv: Tävla i annat än dressyrsadel...?

Klart du inte blir utskrattad :D
Känner en som tävlade nationellt i hoppsadel eftersom de inte hittade någon dressyrsadel som låg bra på hennes ponny :D
Jag rider just nu i en jättegammal Lewa-sadel, allround mot dressyr eftersom inte våran gamla dressyrsadel passar på den nya hästen.
Jätteful, men den ligger bra på honom så han får ha den tills han musklat på sig lite ;)

klart du kan ha hoppsadel :D. Jag själv har för tillfället en allroundsadel, som jag både hoppar och dressyrar i, tävlar dock inget just nu. Men jag har tävlat dressyr i hoppsadel, och hoppning i dressyrsadel när jag var yngre:angel:. Man tager vad man haver!

Tur, jag har nämligen samma "problem" sitetr mkt bättre i min hoppsadel än i min dressyr!

Jag har tävlat dressyr i hoppsadel, men enbart pga att dressyrsadeln skulle stoppas om.
Nu är vi tillbaka i vår dressyrsadel igen när vi dressyrar, obs att vi är ett hoppekipage.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 534
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka