Tävla i Agility?

H

HejTallu

Jag skulle vilja tävla i agility med min mammas väninas BC som jag ofta lånar och tränar. Jag är med i Sveriges hund ungdom. Hunden kan alla hinder och sånt, menjag vet inte om hunden måste vara registrerad någonstans eller något sånt för att vara med och tävla. Är det någon som är lite haj på detta och kan berätta för mig? :)

Sv: Tävla i Agility?

Är han registrerad i skk så är det bara attt anmäla. Om han inte är det o räknas som blandras måste man söka tävlingslicens på skk. Kostar runt 500 kr tror jag. Första tävlingen ska hunden mätas in. Görs av funktionär eller liknande på tävlingen. Lycka till !!!

Sv: Tävla i Agility?

Hunden ska vara 18 månader för att få starta agility och om det är en Border collie ska den vara registrerad i vallhundsregistret om den klarar kraven för det annars måste du skaffa tävlingslicens för den.
Innan första tävlingen kan det vara bra att skaffa en tävlingsbok och skriva in alla hundens uppgifter innan mätningen.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
645
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 842
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 130
Senast: Farao
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 536
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut