Tävla hoppning

R

Rubinen

Visste inte om jag skulle lägga in på Hoppning eller Western. Flytta tråden om det behövs!

Jag har varit ganska inne på dressyr och western, men nu vill jag gärna tävla och träna i hoppning. Jag rider nu en arab som jättegärna hoppar, men hon är westernriden. Hon har varit hoppad på träning innan, men hur ska jag rida henne? Hon gillar inte när man tar tyglarna, så jag rider alltid med långa tyglar, som man ska i western. Men går det att tävla hoppning med en westernhäst?

Sv: Tävla hoppning

Jag tycker att det bästa vore om du tar hjälp av en tränare, så att det blir rätt från början.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke
  • Uppdateringstråd #2