Tävla fler än 1 häst

Anyo

Trådstartare
Om man åker på en tävling med kanske 2 hästar och det är lite tight om tid mellan starterna, får man då ha med sin medhjälpare att rida fram den ena hästen? har aldrig varit i den sitsen men ska ev dra iväg med 2 nu framöver då den ryttaren ska utomlands. Hur gör ni?

Sv: Tävla fler än 1 häst

Jadå det får man, bara medhjälparen har reglementsenlig utrustning på sig :) Jag har fått rida fram x antal hästar och har även haft med mig medhjälpare när jag själv tävlat 2st ;)

Ääääsch, två är väl inga problem. Kom igen när du har tre i samma klass och bara en icke-ridande pappa med som hjälp! :D Det gjorde vi inte om... Hehe :p

Men jo, det är som Minus säger. Om det är på ponnytävling måste dock den som rider fram vara i samma åldersklass (eller hur de nu har uttryckt det i TR) som den som ska tävla.

Ääääsch, två är väl inga problem. Kom igen när du har tre i samma klass och bara en icke-ridande pappa med som hjälp! :D Det gjorde vi inte om... Hehe :p

Men jo, det är som Minus säger. Om det är på ponnytävling måste dock den som rider fram vara i samma åldersklass (eller hur de nu har uttryckt det i TR) som den som ska tävla.

Aha ok :P nej ja skulle nog bli för stressad att rida fram båda själv:) Visst är de super många startande kvittar det ju :) Det är stor häst jag har så :)

Eller ska rida 3 hästar i en LA dressyr med 12 starter:angel::p

Med lite planering löser sig det mesta! Annars är det bara att gilla läget och göra det bästa av situationen:)

Lycka till!

Nu är jag inte med...får man verkligen ha någon annan som rider fram hästen till en???? Det är jag tveksam till. Var står detta i TR? Kanske blandar jag ihop det med dressyr.

Arrangörerna burkar ta god hänsyn till ryttare med flera hästar i startlistan. Problemet blir om de är få starter.

Ja det får man, men bara om ryttaren följer TR, tex utrustning, ålder (om det är ponny). Det är ganska vanligt.

På dressyr får ingen annan är den tävlande rida hästen, på hoppning får en medhjälpare rida fram, men inte beträda framhoppningen eller på något sätt hoppa hästen. Den ryttaren måste inte ha reglementsenlig klädsel (såsom ljusa ridvyxor och kavaj), men måste såklart ha hjälm occh skor med klack.

På dressyr får ingen annan är den tävlande rida hästen, på hoppning får en medhjälpare rida fram, men inte beträda framhoppningen eller på något sätt hoppa hästen. Den ryttaren måste inte ha reglementsenlig klädsel (såsom ljusa ridvyxor och kavaj), men måste såklart ha hjälm occh skor med klack.

aha. Men om det endast finns framhoppnings bana och inge framridning då? Då får man helt enkelt fixa det själv eller?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 302
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Senast: Jerseyite
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 102
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka