tävla c-ponny???

johannahedqvist

Trådstartare
Hej! Jag är 13 år och vill tävla våran c-ponny i hoppning och ev lite dressyr i framtiden. Men jag undrar, var går dessa åldersgränser??? vissa säger 18, vissa säger 16 på c-ponny. synd om de är 16 :(

men hur länge får jag tävla honom i hoppning? och hur länge i dressyr? (över klubbnivå alltså)

hoppas de är 18 :):p

Sv: tävla c-ponny???

Det är 18 år som gräns i både hoppning och dressyr. När du fyllt 18 år kan du rida avdelning B i hoppning. (Om nu inte reglerna hinner ändras till dess ;) )
Ekipaget ska dock alltid vara proportionerligt.

Sv: tävla c-ponny???

Som de andra säger får du tävla ponny till och med det år du fyller 18 i sverige, men internationellt är det 16 som gäller (eller var iallafall för något år sedan, tror inte de har ändrat) så det kanske är därifrån vissa fått att det är 16 som gäller :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 245
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 139
Senast: Edla
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 489
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka