Tävla B-ponny .

E

elinco

Jag har en fråga som gäller tävlande med B-ponny .

Har en b-ponny, som är 5 år . Vad jag vet så får man tävla en unghäst(b-ponny) trots att du är över 13 år. Men hur länge räknas hästen som unghäst i tävlingssyfte ?

O om jag vill tävla mindre klubbtävlingar med honom, finns det något sätt att göra detta , trots att Jag är för gammal (16 år) ?

Förstår ju att jag inte kan tävla honom i avancerade tävlingar eller för att nå höga resultat och det är inte det jag är ute efter heller , men bara starta i någon liten , lättare tävling , o undrar då om det finns möjlighet till detta .

Tack på förhand !

Den räknas som unghäst tom det år den fyller 6år. på lokaltävling och högre.

De klubbtävlingar jag varit med på brukar det alltid vara bedömning Clear Round och då rider ju alla i "samma" klass. Så där kan du säkert vara med!

...vår klubb skiljer på klubbtävling, där gäller TR, och på "blåbärshoppning" där är det clear-round och lite "mjukare"

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar