Taveluppsättning

TeamLundVer

Trådstartare
Känner att jag behöver lite hjälp här. Vi har satt upp vår "Gästtavla" från bröllopet i trappan (lyckönskningarna syns dock inte på fotot) och skulle vilja ha några av våra bröllopsfoton där också. "Gästtavlan" lämnades in för inramning och har alltså inga vanliga mått (bredd 85cm höjd 65cm). Till fotona är vi sugna på de brunsvarta ramarna Virserum från IKEA.

Hur ska vi tänka för att få till en snygg tavelvägg? Från början tänkte jag mig ngt sådant här. Dvs att man har lite olika storlekar på tavlorna men att överkant och nederkant ändock är på samma nivå. Dock vill vi inte att fotona blir för små heller. (Taket börjar precis där fotot tar slut.)

10679692_10152828495513953_5432415788240770153_o.jpg

Vi har en liten bit med tavlor i hallen på övervåningen, med Ikeas Virserum.

7_10_13_3.jpg

I vardagsrummet har vi ett litet gäng med samma ramar, fast då på höjden. Kan fixa bild på det om du är nyfiken.
De ramarna vi valde är ju har ju näääästan mått som stämmer överens, men inte exakt, så i hallen tror jag de har samma mittlinje, de i vardagsrummet satte vi med samma ytterlinjer, eller hur man förklarar.
De små har bildmått 12x17 eller vad det är, och de stora är 20x30. Det är ganska lagom tycker jag.

Jag tror jag googlade och hittade nån bild med lite olika idéer för att hänga upp tavlor, ska se om jag hittar den bilden :)

tavlor2.jpg

Sådär ser det ut i vardagsrummet. Tjurig unge i hundens fåtölj och uttråkad grannhund får ni på köpet ;)

Det krävdes lite räknejobb för att räkna ut hur man skulle spika. Men när man väl gjort det gick det smidigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka