Tavelramar och hängningstips

Sjalen

Trådstartare
En tråd för sådana frågor och tips. Själv undrar jag vad jag ska ha för färg på ramen till den här (vita väggar och i övrigt turkosaktiga hyllor i närheten):

51bc-P%2BmzZL._SS500_.jpg

Jag har funderingar på något smalt i fin brun ton som kan matcha husen och känns lite som det gamla tåg som det faktiskt görs reklam för men kanske ska jag helt enkelt bara köra vitt så att det blir diskret och postern får tala men inte ramen?

Sv: Tavelramar och hängningstips

Nämen! Vilken poster!!!

Välj en lite neutral ram som lämnar motivet i fred, så att säga, för bilden är så fin i sig och på en vit vägg - mmmm! :laugh:

Eller - välj som du själv tycker blir fint!

En fin brun kan bli fint :)
Jag gillar iofs neutrala ramar, men har också lite svårt för "vitt på vitt". Svart däremot tror jag blir alldeles för hårt, så jag hade utan tvekan tagit en enkel brun som matchar husen, precis som du är inne på.

Jag hade också valt en brun.
Dock skulle jag inte vilja ha en alltför tunn, hellre lite bredare men ändå enkel.
Det tycker jag skulle framhäva bilden bäst tror jag.

Nämen! Vilken poster!!!

Välj en lite neutral ram som lämnar motivet i fred, så att säga, för bilden är så fin i sig och på en vit vägg - mmmm! :laugh:

Eller - välj som du själv tycker blir fint!

Haha, jag älskar gamla brittiska järnvägsaffischer och den här är ju den givna i vår familj. ;) Googla British railway posters så hittar du en massa underbara motiv från Cornwall och annorstädes. Just Great Western Railway har ju massor av naturmotiv från sydväst medan andra istället har historiska städer och liknande.

Tack alla som svarat. Nej svart har aldrig varit aktuellt utan det är just en anonym vit eller matchande brun jag funderar över i första hand. Jag tror att en diskret blå hade dödat havsbitarna för mycket och dessutom gett overkill av blått i vårt kök. :D

Den Du tycker mest om! (Låter kanske som en brun för att du tänker på tåg då ;) )

Kanske en brun eller vit ram, fast med en vit passepartout?
Jag tänker också att om du tar en mörk ram så blir texten mer framträdande, och med en vit framhävs motivet.

Är det en stor poster hade jag nog provat med bara glas, utan ram. Och hängt den platt mot väggen.

Håller med om bruna ramar, alltid fint att plocka upp en färg i motivet. Kanske guldramar skulle också fungera fint oxå. Lycka till! :)

Håller med om bruna ramar, alltid fint att plocka upp en färg i motivet. Kanske guldramar skulle också fungera fint oxå. Lycka till! :)

Jag hade en tanke på något liknande men det får räcka med att vi har beställt en kökslampa i koppar att matcha vår "havshörna".

Liknande trådar

Äldre 24 år gammal har jag blivit bjuden på mitt livs första bröllop, och det är pojkvännens syster som ska gifta sig. Spektaklet kommer att...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
22 113
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lägger tråden på senior eftersom det egentligen handlar om mig mer än hemmet... Ja. Mitt hem är fult. Jag sitter nu och har ångest...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 199
Senast: iNHALE
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 538
Senast: SusieQ
·
Hemmet Ja hur lyckas man inreda sitt hus så man får det att matcha, Alltså är så trött på gamla tapeter och färger. Har fortfarande gula...
2
Svar
21
· Visningar
4 954
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar