Tavelkritfärg?

F

Floresco

Någon som har tips på var man kan köpa sån färg som när man har målat blir som en svart tavla som man hade i skolan förut? Sån som de målar med i indredningsprogram hela tiden;) Har letat men tyvärr ej hittat. Någon som har någon idé på vad det kan kosta och var jag ska leta?! :)

Sv: Tavelkritfärg?

Finns på de flesta ställen som säljer målarfärg, finns också på hobbyaffärer typ Panduro, tror även jag sett sån färg på Claes Ohlson.

Jag köpte min halvlitersburk på rea för 25 spänn på just Panduro, men i regel tror jag de kostar runt en hundring per halvliter.

jag betalade 116 kr på Beijer borde finnas i alla färgbutiker!

Edit: det heter Griffelfärg om du ska fråga i affären :)

Senast ändrad:

Hakar på tråden! *kl*

Kan man måla med griffelfärg direkt på målad tapet? Funderar på att måla på fri hand i hallen, typ en ruta och sen skruva i krokar i nedrekanten så får jag en komihåg tavla och nyckelhållare på samma gång :p Kan det funka?

Det finns även magnet färg som man kan måla med först, sen måla över med griffelfärg, och simsalabim har man en komihåg tavla som man även kan sätta magneter på! :D

Köpte på riktig färghandel idag :D:D Blev 750 ml för 120 kr, tyckte att det var rimligt:D Nu är jag bara såååå sugen på att börja mååååla!!:bump:

Den som jag köpte luktade, målade en gaderobsdörr jämte balkongen så det vädrades samtidigt och så torkade den snabbare, bra eftersom jag målade två gånger=).

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vart köper ni klänningar om man har önskemål såsom... fickor rymlig hals, gärna v ringning dock ej omlottskärning ej polyester ej...
Svar
6
· Visningar
667
Senast: mamman
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?