tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 345
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ju glömt att visa hur min påfågel ser ut nu. *varning för avklätt!* ;)

1620758_10154625210835114_3781693354666017369_n.jpg

Jag har septum! Kan inte ta ut den några längre stunder längre för då känner jag mig konstig och näsan känns dubbelt så stor än vad den är :D Jag har inte piercat genom brosket och tyckte inte det gjorde så fasligt ont. Däremot kollade jag skräckfilm samma kväll jag hade piercat mig och råkade dra knytnäven över näsan när jag blev rädd.. det gjorde ont och började blöda rätt mycket:wtf: Hade ont i någon dag efter det annars tyckte jag läkningen gick fort :D

Har en vanlig, enkel, tunn ring nu som jag trivs rätt bra med och enligt mig själv passar ypperligt i:angel::)

10629715_279460185589764_7004041258022319030_n.jpg

Åh, skönt att höra att både piercing och läkning verkar gott bra! Nu vill jag verkligen springa ner till salong och få det fixat :D Din är jättefin förresten, precis så vill jag också ha min, en liten ring bara.

Jag har en septumpiercing :) Det kändes ju definitivt att pierca sig där, men det var absolut uthärdligt. Jag har töjt upp den för ett par veckor sedan och kan lätt säga att det var mycket värre, haha. Jag gjorde min piercing hos en väldigt seriös piercare i Göteborg som jag verkligen rekommenderar! Där gjorde jag även mina snakebites. En välgjord piercing och med rätt rengöring läker ju oftast bra, även om iallafall min svullnade upp nån gång efter ett tag men det gick ner fort. Septum ska ju vara en relativt lättläkt piercing :) Lycka till!
1410874989321_zps9eaef27d.jpg~320x480

Dålig bild men såhär ser den ut! :)

Superfin! :love:

Bägge ni passar verkligen med septum, jag är fortfarande lite osäker på om jag passar med det då moder jord gav mig världens rundaste ansikte, men i värsta fall får jag ju bara plocka ut den igen... :(

Fråga till er båda, vad händer om ni blir förkylda? Är det apajobbigt att ha ringen där då?

Åh, skönt att höra att både piercing och läkning verkar gott bra! Nu vill jag verkligen springa ner till salong och få det fixat :D Din är jättefin förresten, precis så vill jag också ha min, en liten ring bara.

Bägge ni passar verkligen med septum, jag är fortfarande lite osäker på om jag passar med det då moder jord gav mig världens rundaste ansikte, men i värsta fall får jag ju bara plocka ut den igen... :(

Fråga till er båda, vad händer om ni blir förkylda? Är det apajobbigt att ha ringen där då?

Tack för komplimangen!

När det kommer till runt ansikte skulle jag inte tveka. Moder jord har gett mig ett runt ansikte också. Kanske inte syns på bilden pga vinkeln. :)
Innan jag piercade mig testade jag att ta bort fästet och trycka dit ett runt örhänge på skojs skull för att få ett hum om hur det skulle se ut lite snabbt bara, gör det du också om du har något liggandes :idea:

Nej, tycker inte det är så jobbigt under förkylningsperioder mer än vanligt. Brukar ta en titt i spegeln och kolla så det inte torkat/är snor på själva smycket bara. Det är inte så trevligt att gå runt med:p

Åh tack!
Jag är förkyld just nu, haha. Det är inte särskilt jobbigt, man får snyta sig försiktigt bara :)
Och så tycker jag inte att ansiktsformen har något alls att göra med om man passar i septum eller ej, det är ju en fin piercing i vilket fall liksom :D

MEN först vill jag göra en septumpiercing, har tänkt på det länge och eftersom det inte lämnar något synligt ärr så känner jag bara, why not? Är det någon här som har en ring i septum och tankar kring det? Gör det ont (jag avskyr nålar, men tänker att det kan inte vara värre än att lämna blod, och det har jag ju gjort ett par gånger utan att dö eller svimma)? Hur är läkningen? Bild? (:angel:)

Jag hade en, tog dock ut den när jag insåg att jag hade tröttnat och använde retainern mer än smycken. Den gjorde absolut inte ont att göra, kommer en tår per automatik och sen är det bra typ. Jag blev såklart förkyld direkt efter att den var gjord, och det var väl sådär mysigt. Svider rätt rejält när det kommer snor i en nygjord septumpiercing. Men annars är det en rätt så lätthanterlig sak. Senare är det inte mer i förkylningstider än lite bökigt att snyta sig, minns att jag ofta tvättade rent näsan med ljummet vatten om jag var sjuk eftersom det var lättare. Men gört, som sagt lätt att bara plocka ur om man tröttnar och syns inte efteråt.

Och jag ska hoppa upp i tatuerarstolen imorgon efter lunch, är 5 år sedan sist nu så det var dags. Blev väldigt snabbt på, trodde att jag skulle få vänta några månader om jag ringde nu men fick en tid direkt istället. Ett tassavtryck från min skruttkatt är planen, men det ska nog snyggas till lite av tatueraren först. Frågan är placering, men jag tror nära armvecket på insidan av armen (har i nacken och på utsidan vid ena fotknölen också). Tänkte att det löser sig imorgon :angel:

*kl*
Har en kollega som är tatuerare när han ej jobbar hos oss så han har börjat skissa på en hästtattoo åt mig, samlade ihop massa bilder för att han skulle få känslan men vi får väl se... Är rätt tveksam fortfarande :D

Jag ett sånt vansinnigt tatueringssug just nu, kan verkligen inte tänka på något annat. Har två motiv jag vill tatuera, den ena har jag drömt om i 7 år, den andra är lite mer impulsiv men känns så rätt. Gjorde min senaste tatuering för 5 år sedan så tycker det börjar bli dags igen :D

MEN först vill jag göra en septumpiercing, har tänkt på det länge och eftersom det inte lämnar något synligt ärr så känner jag bara, why not? Är det någon här som har en ring i septum och tankar kring det? Gör det ont (jag avskyr nålar, men tänker att det kan inte vara värre än att lämna blod, och det har jag ju gjort ett par gånger utan att dö eller svimma)? Hur är läkningen? Bild? (:angel:)

Hoppas det är OK att jag lånar tråden till piercingfrågor, känner att det går lite hand i hand, tatueringar och piercingar :D

Jag har en :) den är väl cirka 1 år gammal nu!
Det är min första synliga ansiktspiercing (har i tungan annars) och jag tycker det gjorde skitont att göra den, men det är en sån kort smärta så det var det värt!

Min läkte lite kasst eftersom jag var där och pillade lite (fick en liten böld vid ringen) men det är inget som märks av nu!
Ångrar den inte för en sekund :love: :love:

926879_466555480121188_827169242_n.jpg

1538472_713016782073098_452764847_n.jpg

Önskar bara att jag kunde lära mig byta ring själv så man kan variera oftare! Vill ha en guldring nästa gång :)

Läglig fråga om förkylningen också, jag ligger sjuk hemma nu :meh: och jo jag tycker ringer är lite ivägen när man ska snyta sig och så...

Jag har en :) den är väl cirka 1 år gammal nu!
Det är min första synliga ansiktspiercing (har i tungan annars) och jag tycker det gjorde skitont att göra den, men det är en sån kort smärta så det var det värt!

Min läkte lite kasst eftersom jag var där och pillade lite (fick en liten böld vid ringen) men det är inget som märks av nu!
Ångrar den inte för en sekund :love: :love:

926879_466555480121188_827169242_n.jpg

1538472_713016782073098_452764847_n.jpg

Önskar bara att jag kunde lära mig byta ring själv så man kan variera oftare! Vill ha en guldring nästa gång :)

Läglig fråga om förkylningen också, jag ligger sjuk hemma nu :meh: och jo jag tycker ringer är lite ivägen när man ska snyta sig och så...

Så fin! :love:

Men den blir inte irriterad över allt snor och snytande? :)

Tatueringen på plats och jag är kär. Den blev bra, en kombination av det faktiska (men ganska kluddiga) tassavtrycket och en tecknad variant som tatueraren ritade upp där vi tog grunden från hennes bild men använde formerna på trampdynorna från min för att det skulle bli så nära skruttkattens egna som man kunde komma. Nu sitter den nedanför armvecket, blödde dock en del nu så fotar när jag tagit bort plasten och tvättat av den senare istället. Men hade glömt hur skönt det är, och blev vansinnigt sugen på att bygga på någon av mina egna idéer snart nu. Dels på grund av den galet trevliga och sympatiska tatueraren och dels på grund av att jag hade glömt hur kul det är.

Nu fick jag tummen ur och beställde hem nya spiraler :) det är dags att töja öronen igen!
Har 10 mm nu, ska upp till 14 mm, sen är det stopp!

namnlos_542430e4ddf2b31cab682de8.png

Tatueringen på plats och jag är kär. Den blev bra, en kombination av det faktiska (men ganska kluddiga) tassavtrycket och en tecknad variant som tatueraren ritade upp där vi tog grunden från hennes bild men använde formerna på trampdynorna från min för att det skulle bli så nära skruttkattens egna som man kunde komma. Nu sitter den nedanför armvecket, blödde dock en del nu så fotar när jag tagit bort plasten och tvättat av den senare istället. Men hade glömt hur skönt det är, och blev vansinnigt sugen på att bygga på någon av mina egna idéer snart nu. Dels på grund av den galet trevliga och sympatiska tatueraren och dels på grund av att jag hade glömt hur kul det är.
Det är ju sånt beroende att börja tatuera sig... Tycker jag iaf :angel:
Har ju en hel del kvar på min "lilla" påfågel, den ka ju byggas på i evigheter känns det som, men ändå har jag tankarna på åtminstone en till, och sen ska nog min tatuerare fixa till min indian på ryggen, även bygga ut den lite med skuggor/siluetter av varg eller nått sånt, och sen har vi börjat prata om en enhörning/pegasus :banana: jag bara ser mina pengar rinna iväg... :D:p:o:angel::love:

Ytterligare en piercingfråga!

Jag är löjligt sugen på en "bridge", har vart det i flera år men nu vill jag på fullaste allvar plocka bort den 10 år gamla näspiercingen och fixa en bridge-piercing istället. Jag har som synes även en smiley och jag gillar tanken på hur lodrätt och symmetriskt den skulle passa med en bridge :love:
Frågan är, kommer det passa eller ska jag lägga idén direkt i skräpkorgen?

21nik39.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 234
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka