tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 345
Status
Stängd för vidare inlägg.
Gillar den här splash-art stilen med massa färger som du @Miiikaela_ lade upp, as snyggt! Men kommer man tycka om det lika mycket när man är 40+?
Ja, varför inte? Det är ju fortfarande du liksom :)

Skulle jag tänka så skulle inte min kropp vara prydd av diverse olika tatueringar :D jag lever i nuet, jag älskar mina som jag har nu, dom är "jag"!
Lever också i nuet, och precis som du säger så är ju tatueringarna "jag" och klart man kommer ju vara assnygg som 40+ just pga tatueringarna ;)

@grodan21 Nope, men det är skitsnyggt ändå! :D
Handled, vrist, finger, på insidan av underärmen vid armvecket..? Tycker annars att en såpass liten tatuering kan se lite malplacerad ut om den sitter på "ett större område hud" sas.. men det är ju vad jag tycker.. :)

Min påfågel har fått lite färg nu :) nästa sittning har jag 13 sept :D
10386808_10154530997985114_1078340816033224363_n.jpg

Jag ett sånt vansinnigt tatueringssug just nu, kan verkligen inte tänka på något annat. Har två motiv jag vill tatuera, den ena har jag drömt om i 7 år, den andra är lite mer impulsiv men känns så rätt. Gjorde min senaste tatuering för 5 år sedan så tycker det börjar bli dags igen :D

MEN först vill jag göra en septumpiercing, har tänkt på det länge och eftersom det inte lämnar något synligt ärr så känner jag bara, why not? Är det någon här som har en ring i septum och tankar kring det? Gör det ont (jag avskyr nålar, men tänker att det kan inte vara värre än att lämna blod, och det har jag ju gjort ett par gånger utan att dö eller svimma)? Hur är läkningen? Bild? (:angel:)

Hoppas det är OK att jag lånar tråden till piercingfrågor, känner att det går lite hand i hand, tatueringar och piercingar :D

Är i funderingsstadiet att sätta mig i tatueringsstolen igen. Sista gången var för tre år sedan. Vill tatuera låren och stilen är jag ganska klar med. Däremot funderar jag på om jag ska vänta med det tills jag nått eller iallafall kommit närmare min målvikt eller om det bara är att tuta och köra? Finns det risk att tatueringen blir ful eller liknande om jag bara tutar och kör? Har ingen lust att förstöra tatueringen direkt.:down:

MEN först vill jag göra en septumpiercing, har tänkt på det länge och eftersom det inte lämnar något synligt ärr så känner jag bara, why not? Är det någon här som har en ring i septum och tankar kring det? Gör det ont (jag avskyr nålar, men tänker att det kan inte vara värre än att lämna blod, och det har jag ju gjort ett par gånger utan att dö eller svimma)? Hur är läkningen? Bild? (:angel:)

Hoppas det är OK att jag lånar tråden till piercingfrågor, känner att det går lite hand i hand, tatueringar och piercingar :D

Jag har septum! Kan inte ta ut den några längre stunder längre för då känner jag mig konstig och näsan känns dubbelt så stor än vad den är :D Jag har inte piercat genom brosket och tyckte inte det gjorde så fasligt ont. Däremot kollade jag skräckfilm samma kväll jag hade piercat mig och råkade dra knytnäven över näsan när jag blev rädd.. det gjorde ont och började blöda rätt mycket:wtf: Hade ont i någon dag efter det annars tyckte jag läkningen gick fort :D

Har en vanlig, enkel, tunn ring nu som jag trivs rätt bra med och enligt mig själv passar ypperligt i:angel::)

10629715_279460185589764_7004041258022319030_n.jpg

Jag har en septumpiercing :) Det kändes ju definitivt att pierca sig där, men det var absolut uthärdligt. Jag har töjt upp den för ett par veckor sedan och kan lätt säga att det var mycket värre, haha. Jag gjorde min piercing hos en väldigt seriös piercare i Göteborg som jag verkligen rekommenderar! Där gjorde jag även mina snakebites. En välgjord piercing och med rätt rengöring läker ju oftast bra, även om iallafall min svullnade upp nån gång efter ett tag men det gick ner fort. Septum ska ju vara en relativt lättläkt piercing :) Lycka till!

Är i funderingsstadiet att sätta mig i tatueringsstolen igen. Sista gången var för tre år sedan. Vill tatuera låren och stilen är jag ganska klar med. Däremot funderar jag på om jag ska vänta med det tills jag nått eller iallafall kommit närmare min målvikt eller om det bara är att tuta och köra? Finns det risk att tatueringen blir ful eller liknande om jag bara tutar och kör? Har ingen lust att förstöra tatueringen direkt.:down:

Jag har septum! Kan inte ta ut den några längre stunder längre för då känner jag mig konstig och näsan känns dubbelt så stor än vad den är :D Jag har inte piercat genom brosket och tyckte inte det gjorde så fasligt ont. Däremot kollade jag skräckfilm samma kväll jag hade piercat mig och råkade dra knytnäven över näsan när jag blev rädd.. det gjorde ont och började blöda rätt mycket:wtf: Hade ont i någon dag efter det annars tyckte jag läkningen gick fort :D

Har en vanlig, enkel, tunn ring nu som jag trivs rätt bra med och enligt mig själv passar ypperligt i:angel::)

10629715_279460185589764_7004041258022319030_n.jpg

Nu vet jag ju inte hur långt du har till målvikten, men jag har ju tatuerat utsida lår (och jag har väl en vikt på ca 85 kg nånstans), och enligt min tatuerare ska det inte hända så mycket med utseendet på min om jag skulle gå ner i vikt. :)

Nu vet jag ju inte hur långt du har till målvikten, men jag har ju tatuerat utsida lår (och jag har väl en vikt på ca 85 kg nånstans), och enligt min tatuerare ska det inte hända så mycket med utseendet på min om jag skulle gå ner i vikt. :)

Tack för svar!

För närvarande väger jag 82 kilo och ska väl droppa sisådär 20 kilo iallfall. Men då kanske det inte borde vara någon större fara isf! Får ta en liten funderare till, kanske ska ha det som ett delmål efter jag nått halvägs :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 234
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka