tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 345
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha! Hittade en tatuerare bland mina gamla facebook-bekanta. Har nu chattat lite fram och tillbaka med henom och nu ska hen göra en första skiss åt mig :banana: :nailbiting: Jag undrar om det är vårkänslorna som spökar för mig just nu? :D

Jag har beslutat mig för att tatuera över min första tatuering; mina körsbär... gäller bara att hitta nån som kan göra det på något snyggt sätt. Har cirka 3000 kvar från min resa så måste spara ihop lite mer, men det är ju rätt långa väntetider så det ska nog gå :D

Jag går i funderingar om att skaffa en till tatuering. Har ett slags hjärta på insidan av vänstra handleden, ca 3 cm högt och endast konturer. Det gick jättebra för mig och jag tyckte inte alls att smärtan var påfrestande, vilket får mig att hoppas att jag har en någorlunda hög smärttröskel. Men det var ju en liten en och på ett ganska okänsligt ställe väl? Jag skulle gärna ha lite input på hur ni tror att jag skulle hantera en kortare mening (åtta ord) på revbenen, horisontellt under bh-bandet liksom. Har ett litet lager "fett" där, man kan inte se revbenen eller så. Jag VET att det är individuellt, men någon kanske har lite erfarenhet? :)

Var kan man hitta en duktig tecknare för att skissa upp en tattoo?
Jag har kontakt med en tatuerare som var meningen skulle skissa o tatuera men nu efter 3 månader och inte en enda skiss gjord. Jag har tjatat kanske 1-2 ggr i månaden och frågat hur det går men han säger hela tiden att Nu är den på gång. Suck. Jag kommer nog byta tatuerare

Vill ha en pegasus uppritad...

Jag hade verkligen bytt till en mer engagerad tatuerare! Det är enormt viktigt att man känner förtroende för den man valt!
När jag gjorde min visade jag en (facebook) bild på den brorsan gjorde - som utgångsläge och förklarade lite samtidigt som jag bokade tid.
Fick tid senare samma vecka och då hade han börjat skissa på rosen, sedan arbetade han fram resten medan jag satt där, färgerna föreslog han helt själv och det blev verkligen perfekt! :love:

Är så grymt nöjd med honom att jag INTE kommer byta när jag gör nästa :D (nygjord, visat några sidor bak i tråden också, men tål att visas igen :D )

wpid-20140528_132759.jpg

Jag går i funderingar om att skaffa en till tatuering. Har ett slags hjärta på insidan av vänstra handleden, ca 3 cm högt och endast konturer. Det gick jättebra för mig och jag tyckte inte alls att smärtan var påfrestande, vilket får mig att hoppas att jag har en någorlunda hög smärttröskel. Men det var ju en liten en och på ett ganska okänsligt ställe väl? Jag skulle gärna ha lite input på hur ni tror att jag skulle hantera en kortare mening (åtta ord) på revbenen, horisontellt under bh-bandet liksom. Har ett litet lager "fett" där, man kan inte se revbenen eller så. Jag VET att det är individuellt, men någon kanske har lite erfarenhet? :)

Japp, det är ytterst inividuellt med smärta, det går alltså inte ens att gissa hur det kommer kännas på dig eller om du kommer klara det..
Rent generellt säger man att det gör mer ont att tatuera på ben (ben som i skelett) och på senor där det inte är så mycket mellan huden och benet och där huden är tunnare tex insidan av över armen..
Jag har en över revbenen som tog 4h att göra och jag trodde det skulle göra bra mycket ondare än vad det gjorde, men sen är jag smärttålig.

Jag har faktiskt 7 tatueringar men väljer att visa den som betyder mest för mig.
Ni får säga och tycka vad ni vill, jag har fått höra det ena och det andra om den. Men jag har haft en skör uppväxt och de individerna som faktiskt fått mig att gå upp på morgonen och fått mig kämpa är hästarna. De har varit mina psykologer. :)

Här är den nygjord.

20140128_121657_53a821d29606ee5d8d74467c.jpg

Var kan man hitta en duktig tecknare för att skissa upp en tattoo?
Jag har kontakt med en tatuerare som var meningen skulle skissa o tatuera men nu efter 3 månader och inte en enda skiss gjord. Jag har tjatat kanske 1-2 ggr i månaden och frågat hur det går men han säger hela tiden att Nu är den på gång. Suck. Jag kommer nog byta tatuerare

Vill ha en pegasus uppritad...

Det finns massor av illustratörer som gör tatueringsunderlag!
Sen är det ju bara att hitta en som har den stilen du vill ha.

Börja här http://illustratorcentrum.se/ eller spana in några bloggare. Bokkei är både illustratör och tatuerare, till exempel.

Idag blev det äntligen av med en ny gaddning, var så jävla nervös innan eftersom det var 10år sedan sist och jag fick för mig att det skulle göra ondare än det gjorde!
Gick supersnabbt dessutom, både jag och tatueraren var lika förvånade. xD 30min och 500kr(!! - skrattretande lite!) senare är jag för evigt märkt som en (stolt)Potterhead! <3

WOOP_WOOP_zps8f210b7a.jpg

Jacob Pedersen - Crooked Moon i Helsingbrg! :love:
Meeen, där är vänte tid, om du ens kan boka nu..
Resten av gänget på Crooked Moon är också grymma!

Och hela gänget (ffa Johan och Max) på Evil Twins Heavenly Tattoo också i Helsingborg! :D

Nu så har jag påbörjat min tatuering! Var lite orolig för smärtan på höften, men det va ju en piss i nilen mot smärtan på låret... :wtf: Nästa tid är 12 aug, då blir det att färglägga detta. Sen kommer det tillkomma själva påfågelsfjädrarna och lite fjärilar efter det är klart/läkt :) (notera det fina myggbettet jag lyckats få i ett "öga"...)

10533728_10154325345540114_8406774599469548395_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 234
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?