tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 345
Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha! :D
Nu är ju smärta personlig, men var gör det minst ont att tatuera sig (liten tatuering, bara lite ifyllnad)?
Jag skulle säga på överarmarna, mitt på någonstans.
på mina som gått ner på sidorna av underarmarna har det iiiilat i ryggraden :rofl:
Fortfarande inte gjort speciellt ont dock.
För att veta var det gör minst ont på dig, får du nog pröva dig fram - eller chansa ;)

Aha! :D
Nu är ju smärta personlig, men var gör det minst ont att tatuera sig (liten tatuering, bara lite ifyllnad)?
Jag skulle säga på överarmarna, mitt på någonstans.
på mina som gått ner på sidorna av underarmarna har det iiiilat i ryggraden :rofl:
Fortfarande inte gjort speciellt ont dock.
För att veta var det gör minst ont på dig, får du nog pröva dig fram - eller chansa ;)

Man brukar ju säga att det gör som mest ont att tatuera över ben och senor och där huden är tunn tex insidan av överarmen och handleden, knä-/armveck.. så ett sånt ställe kanske du ska undvika då! :)

Mitt på vaden, överarmen, utsidan av låret kanske är ett bra ställe?

Då fattas det bara att planera med läkaren, tror inte de är jätteglada om jag pratar om tatuering pga mina mediciner (infektionskänslig). Men tänkte göra en till minne av pappa :love:. Fast det får väl bli efter sommaren i alla fall, just av infektionsrisken.

Nånstans utsida av överarmen skulle nog bli bra.

Någon som har erfarenhet av att tatuera sig högt upp på utsidan av låret, typ strax under troskanten? Undrar framförallt hur mycket en sån tatuering ändras med tiden, hur blir det efter exempelvis graviditet eller viktuppgång? Har inga konkreta planer än men är sugen på något litet men tycker det är svårt att hitta bra ställen på kroppen. Har idag ett litet träd på insidan av ankeln: lätt att dölja och ett område som ändras minimalt pga vikt etc. Är det nån som har förslag på fler sådana ställen?

Någon som har erfarenhet av att tatuera sig högt upp på utsidan av låret, typ strax under troskanten? Undrar framförallt hur mycket en sån tatuering ändras med tiden, hur blir det efter exempelvis graviditet eller viktuppgång? Har inga konkreta planer än men är sugen på något litet men tycker det är svårt att hitta bra ställen på kroppen. Har idag ett litet träd på insidan av ankeln: lätt att dölja och ett område som ändras minimalt pga vikt etc. Är det nån som har förslag på fler sådana ställen?

Rygg, överarmarna?

Gör klart min sidotatuering 30/6, så det kommer en ny bild på det färdiga resultatet då. Ser inte riktigt fram emot det för det gör satans ont att bli tatuerad över midjepartiet :nailbiting: Revben och höftben är en piece of cake att tatuera över i jämförelse med över midjan :cautious:

Gör klart min sidotatuering 30/6, så det kommer en ny bild på det färdiga resultatet då. Ser inte riktigt fram emot det för det gör satans ont att bli tatuerad över midjepartiet :nailbiting: Revben och höftben är en piece of cake att tatuera över i jämförelse med över midjan :cautious:

Verkligen? Midjan har ju inga ben ivägen! Jag har min ena tatuering både över höftben, revben, midja och mage. Varken midjan eller magen kändes speciellt mycket, höftbenet och revbenen dock... Då var man inte så jäkla tuff längre :eek:
Tur det finns "bedövningsspray" ;)

För mig var just över midjan vedervärdigt :nailbiting: Bra mycket värre än över höft och revben, så tydligen har jag känslig hud där

Men det kan ju vara så olika från person till person och även på samma kropp :p
Jag är bla tatuerad över båda höftbenen/mage och revbenen på ena sidan, när jag gjorde höftbenen gjorde det mer ont på vänster sida, jag hade svårt för att slappna av, men så fort han började med höger sida låg jag totalt avslappnad och kände inte mycket alls.. Och revbenen kändes inte så mycket som jag trodde att det skulle göra :)

Rygg, överarmarna?

Armarna vill jag hålla fria då jag ofta går i ärmlösa tröjor. Ryggen vore ett alternativ men jag vill ju gärna kunna njuta av min egen tatuering :p

Hittade denna och fastnade helt! Så snyggg! Men jag undrar vad man tycker om den i 50 års åldern :p

a2f472d55d825572b4c58c9abc14d4e2.jpg

Armarna vill jag hålla fria då jag ofta går i ärmlösa tröjor. Ryggen vore ett alternativ men jag vill ju gärna kunna njuta av min egen tatuering :p

Hittade denna och fastnade helt! Så snyggg! Men jag undrar vad man tycker om den i 50 års åldern :p

a2f472d55d825572b4c58c9abc14d4e2.jpg

Tjaa, mina lår ser inte ut idag som för tio år sedan... Jag skulle säga armen ändå, jag har där bland annat och på jobbet går jag inte ärmlös, utan har en liten kofta eller kavaj.

Tjaa, mina lår ser inte ut idag som för tio år sedan... Jag skulle säga armen ändå, jag har där bland annat och på jobbet går jag inte ärmlös, utan har en liten kofta eller kavaj.

Nä, det är lite det jag tänker också. Det är därför jag egentligen tänker något lite högre upp på höften. Den lär inte synas öht förutom för eventuellt sängsällskap. Det är inte så mycket pga jobb som jag tänker på utan mer det faktum att tatueringar är livslånga och att jag, för min egen del, inte vill riskera att känna mig besvärad av dem i min vardag. Något jag givetvis hoppas och tror aldrig kommer att hända men man kan ju aldrig veta.

Känner du så angående tatuering på armen går det ju inte, då kommer du liksom alltid "störa" dig på den, istället för att njuta av den.
Ska du göra något litet så kanske handled kan funka? Då kan du ju dölja den med armband t.ex. (inte under läkningen då förstås men annars) om du känner för det.
Eller fotled?

@Araminta

Kring nyckelbenen kanske kan vara en idé? Annars så var strumpebandet jätteläckert (men kanske svårt att matcha ev. shorts och kjolar till om man är väldigt petig).

@Araminta

Kring nyckelbenen kanske kan vara en idé? Annars så var strumpebandet jätteläckert (men kanske svårt att matcha ev. shorts och kjolar till om man är väldigt petig).

Nyckelbenet är visserligen snyggt men återigen så tycker jag att det är för svårt att dölja.

Visst är strumpebandet läckert?! Jag tänker mig att jag sätter det relativt högt, då borde det krävas mindre matchning. Sen funderar jag på att byta ut bandet mot typ en kedja med ihopsnirklade vinrankor.

(Oh yes, allt för att slippa tentan ;-) )

Känner du så angående tatuering på armen går det ju inte, då kommer du liksom alltid "störa" dig på den, istället för att njuta av den.
Ska du göra något litet så kanske handled kan funka? Då kan du ju dölja den med armband t.ex. (inte under läkningen då förstås men annars) om du känner för det.
Eller fotled?

Gissar att detta var till mig :-p Fotled/ankel har jag redan och handleden känns också för synlig. Bär i princip aldrig smycken heller

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 234
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?