tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 345
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sjukt sugen på en ny tatuering men tyvärr sitter det en del smärtminnen kvar i hjärnan som gör att jag fegar ur varenda gång jag mailar tatueraren :P. Egentligen gör det inte så speciellt ont, man dör inte liksom men det är ju så sjukt påfrestande att sitta/ligga så länge som jag gjorde när jag gjorde min första och jag tänkte köra på stort även denna gång.

Denna gången blir det en sleeve.

Så nu ska jag bara sluta fega ur och få en tid så fort som möjligt så det inte går att avboka ;)

Jag har ingen tatuering än men är sugen på att tatuera in: failure is not part of the game. Eller ska det vara a game?
Är det någon som har tips på snyggt typsnitt? :)

Alltså, sjukt hur beroende man blir av att tatuera sig :nailbiting: Gjorde min första 2006 och har sedan dess fått ihop 8 st. Eller snarare nere på 7 då jag täckte över ett gammalt motiv med något nytt i januari i år. Min senaste gjorda tatuering :) Jag som var anti sleev först har nu fått ett galet habegär av att jag vill skaffa! Måste bara slimma till mina ganska så otighta armar först bara :angel:

Jag har planerat att göra en tautuering som ser ut ungefär som den på bilden, lite tillägg/förändringar kanske men i det stora hela skall den se ut så. Min fråga till er lite mer erfarna här inne, skulle ni säga att det är en svår tatuering att göra? Jag skulle ju gärna göra den nu, men frågan är om det räcker att gå till en duktig tatuerare eller om man bör gå till en väldigt duktig (dvs minst 1 års kötid) för att få den riktigt bra?

2u5t17q.jpg

Jag har planerat att göra en tautuering som ser ut ungefär som den på bilden, lite tillägg/förändringar kanske men i det stora hela skall den se ut så. Min fråga till er lite mer erfarna här inne, skulle ni säga att det är en svår tatuering att göra? Jag skulle ju gärna göra den nu, men frågan är om det räcker att gå till en duktig tatuerare eller om man bör gå till en väldigt duktig (dvs minst 1 års kötid) för att få den riktigt bra?

Jag är emot att man kopierar befintliga tatueringar, jag skulle föreslå att du har det motivet som en idé men gör något helt eget av det (inte bara "lite tillägg/förändringar kanske")! Jag skulle inte gilla om någon snodde mina motiv, de är mina och de ser ut som de gör av en anledning! Sen får man gärna tycka om mina motiv ändå!

Oavsett vad för motiv jag ska göra går jag bara till en grym tatuerare, han har ofta bokningsstopp och lång väntetid, men det är det värt..

En snabb fråga;

Jag har tatuerat in ett citat på min vänstra underarm (från armvecket och ut mot handen). Nu håller jag på att skissa på en tatuering som ska sitta på vänster överarm, ett porträtt med blommor men jag har hittat ett passande citat till den. Blir det för kladdigt/för mycket med två citat på samma arm?

Jag är emot att man kopierar befintliga tatueringar, jag skulle föreslå att du har det motivet som en idé men gör något helt eget av det (inte bara "lite tillägg/förändringar kanske")! Jag skulle inte gilla om någon snodde mina motiv, de är mina och de ser ut som de gör av en anledning! Sen får man gärna tycka om mina motiv ändå!

Oavsett vad för motiv jag ska göra går jag bara till en grym tatuerare, han har ofta bokningsstopp och lång väntetid, men det är det värt..

Förstår absolut vad du menar men denna tatuering har jag sett på flertalet personer i lite olika former så jag skulle inte säga att den som har den är orginell på något sätt. Inte tänkt att göra den rakt av som sagt heller. Just renen, dödsrelikssymbolen och ljusa/pastelliga färger är ju lite av en symbol för Harry Potter så denna är som sagt långt ifrån ensam även om de olika skiljer sig åt något.

@Miiikaela_ Jag tror inte den tatueringen är superavancerad, men jag hade ändå valt bästa möjliga tatuerar ;)

@WS6 När jag tagit med bild på någon tatuering jag gillat säger alltid min tatuerare att han vill rita en egen men ha den som inspiration, alltså att han absolut inte kopierar rakt av. Men det kanske inte är något alla tatuerare går efter? Jag tänker att om det nu är något unikt och man som tatuerare inte vill kopiera rakt av?

@elfi Om du gör citaten i samma typsnitt och kanske väver ihop det med blommorna så kanske det blir en helhet? :)

@nexxa Jag funderade på det, båda citaten hänger ihop med porträttet nämligen, men eftersom citat 1 sitter på insida underarm och andra citatet kommer sitta på överarmen men det kanske blir bra om blommorna går ner på underarmen? Måste försöka skissa lite när jag kommer hem från jobbet! :p

Nej jag tror inte att den är superavancerad för en bra tatuerare, det som är isåfall är väl att färgen kanske har svårt att fästa ordentligt och se bra ut en längre tid.
Förhör dig noga så att du och tatueraren är på samma nivå vad gäller ändringar, idéer o.s.v. så att det inte blir något missförstånd. Det kan bli ganska jobbigt.

Och det där med att sno motiv, ingen av mina är "egna" direkt. Minnestatueringen till mamma är förvisso utarbetad efter två befintliga idéer (hennes original, brorsans tolkning och tillägg från min tatuerare) men fyra är bandloggor - vilket ju gör att de är snodda rakt av. En "Mimmi Pigg" som också är googlad samt. en personlig tolkning av ett befintligt motiv (istället för "Broken Heart" som det stod i originalet så står det "Heartdisease" i min) men JAG har utvecklats som "tatuerad" och har blivit mer kreativ + får mer egna idéer...dessa innan har liksom varit "säkra kort" och jag har ingen som jag gjort "bara för att ha något" eller "som är modernt" utan alla mina står ju för något.
Men självklart vill ju tatuerarna sätta personlig prägel på dem om det går.

@elfi Aha, trodde den du skulle göra nu skulle sitta på insidan av överarmen dvs samma sidan, men då är jag med på vad du menar nu :D Jag tror faktiskt inte det blir konstigt alls och att du kanske inte ens behöver "koppla ihop" de, du kan ju fråga tatueraren om denne har något tips :) Var tatuerar du dig någonstans? :)

Har blivit enormt sugen på att tatuera in ett G plus ett ev. hjärta. Som står för min häst, var länge sugen på att tatuera ett porträtt av henne. Men har kommit fram till att det inte är "jag". Men det känns fånigt litet? Blir väl kanske 5*5 cm. Hur lätt är det att hitta någon som är sugen på att göra den? Funderar på om den ska sitta på vänster handled i så fall, men är det någon som har en bättre plats?

Samma svar till dig, @grodan21 gå till tatuerare och hör dig för :) Jag menar, det finns ju MASSOR av sätt att göra en "enkel" tatuering mer personlig, levande, livlig, utfylld, "uppklädd" om man vill.
Färger, skuggor, typsnitt, tecken, linjer. Så nej, jag skulle inte säga att det är litet.
Det är VÄLDIGT vanligt med små, små tatueringar (typ hjärtan/stjärnor/bokstav) på handleden.
Dessutom har de ofta ett grundpris som täcker arbetstid, material, bläck, nålar o.s.v. oavsett hur litet du gör :)

@elfi Aha, trodde den du skulle göra nu skulle sitta på insidan av överarmen dvs samma sidan, men då är jag med på vad du menar nu :D Jag tror faktiskt inte det blir konstigt alls och att du kanske inte ens behöver "koppla ihop" de, du kan ju fråga tatueraren om denne har något tips :) Var tatuerar du dig någonstans? :)

Nä, på utsidan ska den sitta! :) Jag ska försöka skissa och prata med tatueraren vad hon tycker. Jag tänkte köra på samma tatuerare som gjorde mitt citat på armen, Blackbird tattoo i Gävle! Om inte hon har tid så får det bli någon annan, kan inte bestämma mig! :p Gjorde min andra tatuering i London..

Här är iaf citatet på underarmen:

@nexxa Det är en bra tatuerare! :up: Men det finns många (oseriösa bla) som gör vad kunden kommer med och kopierar andras verk rakt av och det gillar inte jag..

@whwycd Klart att bandloggor och disneyfigurer etc görs som de ser ut! :p ;) Och att det säkerligen är många med samma motiv just därför, jag menade mer att motiven till mina tatueringar har tagit form i min skalle, sen har jag diskuterat fram och tillbaka med min tatuerare och till slut fått fram ett (enligt mig) perfekt motiv på min kropp som det en gång såg ut i min skalle = det motivet finns ingen annanstans :) Och varför motivet ser ut som det gör beror ju på vad det betyder för mig! :)

@grodan21 "En fånig liten tatuering" kan man tex sätta bakom örat, det tycker jag är snyggt!

Jag har alltid velat tatuera in en varg då det varit något speciellt med denna varelse för mig sedan barnsben, men jag kommer dessvärre aldrig på något motiv som känns "jag". Men åh när jag väl kommer på... Då ska det tatueras! :D

*can't wait*

Gillar den här splash-art stilen med massa färger som du @Miiikaela_ lade upp, as snyggt! Men kommer man tycka om det lika mycket när man är 40+?

@elfi Supersnygg textstil :up: Kör du samma på andra citatet också? Brukade alltid få åka land och rike runt för att tatuera sig, men hos oss (Halmstad) har det poppat upp flerfaldiga tatuerare senaste åren och en utav de går jag till nu. Lyx att ha det nära :D Har du någon bild på motivet du vill göra? Vad är det för citat? :)

@WS6 Nä, håller med dig! Oftast brukar det bli så mycket bättre när de får tillföra sin kreativitet till inspirationsbilden med :up:

@nexxa Tack, jag älskar textstilen! Det passade perfekt till citatet. :) Jag tror att det blir samma textstil på det andra citatet också, tycker det är så förbaskat snyggt!

Har ingen färdig bild på hela skissen men porträttet är av min häst (på avataren, dock inte den bilden) och citatet är:
Whatever our souls are made of,
His and mine are the same.

Jag hoppas att det blir bra bara! :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 234
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?