tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 351
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

*kl*

Är det någon som vet om man kan använda sig av idominsalva under läketiden? Det är väl ungefär samma grej som helosan?

Den är väl mycket fetare? Jag skulle inte våga, utan iställer köpa på mig betanphen (stavade jag rätt nu :D) eller helosan.

gör den :)

jag gjorde min första varmaste veckan förra sommaren och smorde in den ordentligt, såg till att den var någorlunda skyddad från solen och den läkte supersnabbt :) så kör!

*KL

Jag har kommit på ytterligare en texttatuering jag vill göra, fast mindre. Som råkar passa nuvarande studentkassan lite mer :p

Men om man kör på två tattoos med text, hur blir snyggast att göra med typsnitt? Ha samma eller två olika som ändå är ganska lika?

Okej, ja den är nog fetare än helosan. Har någon som heter Ink fix eller nåt nu men tatueringen torkar ut nästan hela tiden tycker jag.:p

Okej, ja den är nog fetare än helosan. Har någon som heter Ink fix eller nåt nu men tatueringen torkar ut nästan hela tiden tycker jag.:p

Skulle dock rekommendera Betanphen. Många tatuerare jag har pratat med tycker att Helosan är alldeles för fet så att huden inte får andas och därför läker sämre. :)

Jag har vaknat av och an för att göra en tatto inspirerad av denna:
tatto.jpg

I vingarna vill jag har två ord, ett i varje vinge. Typ som aequitas och veritas, right och wrong eller rätt och fel, typ. Vet dock inte var den ska sitta nånstan.. :o vad tror ni?

aequitas - rättvisa
veritas - sanning

är det väl?

kl

Funderar på denna
Pegasus_by_Raksha_the_Demon.jpg
på vänster skuldra. Vad tror ni, skulle det bli bra som tatuering? Kan man ha som sanddyner längst ner eller ska man rita dit de hovar som är dolda av sanden och skippa sanden helt?

Ska göra en annan i slutet av maj också, så denna blir isf min tredje :)
Men aah vad tror ni? Bra eller dåligt?
Vill iaf ha något med hästanknytning och då tycker jag pegasus är snyggast eftersom vanliga typ hästhuvuden ofta blir tråkiga och fula.

Funderar lite på denna med, samma placering men den känns lite tribalaktig, gillar inte det helt 100.
pegasus_tattoo____by_limizuki.jpg

Tycker den första , heeelt klart :D
Men ska du göra den i färg ?
Själv tycker jag att det vore snyggast att ha med sanddynerna o kanske någon form av bakgrund... men det kanske blir snyggast att göra så i färg. Men sen e jag ju "överdriven" oxå :P Kan inte göra nått enkelt.. ska va massa bakgrund o färg hah ;)

Jag är sjukt sugen på att göra min planerade tatuering, på handleden. Frågan är om jag ska vänta till hösten eller om jag ska boka tid nu. Är en liten tatuering, men är ju svår att skydda från sol under läkningstiden. Hur skulle ni gjort?

Jag tatuerade mig i handleden tredje juni förra året. Inga problem trots galet mycket sol under sommaren. Jag skyddade den med plåster som jag inte kommer ihåg vad de heter just nu så det var inga problem med solen.

Nja den ska vara svartvit. Jag är färglös ;) :D

Är osäker på placering bara, tänkte ju vänster skuldra först men känns inte som det kommer bli snyggt eftersom jag har redigt muskulösa axlar/rygg. Funderar på att sätta den mitt på ryggen ist typ 10-15 cm under nacken (har en text i nacken så vill inte ha för nära).
Eller kanske på höger revben, känns som det kanske är finast.

Jag tror svartvitt är överlägset snyggast.

kl

Detta är en bambutatuering. Gjorde den i Asien för några månader sedan. Jag är jävligt sugen på att göra fler.. :p

klipp.jpg

KL

Funderar mellan två texter! Tänkte ha den på armen, behöver en påminnelse varje dag om att det är bättre ångra det man gjorde än det man inte gjorde.

* Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted

eller

* Je ne regrette rien (jag ångrar ingenting)

Vad tycker ni? :)

KL

Funderar mellan två texter! Tänkte ha den på armen, behöver en påminnelse varje dag om att det är bättre ångra det man gjorde än det man inte gjorde.

* Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted

eller

* Je ne regrette rien (jag ångrar ingenting)

Vad tycker ni? :)

Funderar också lite på att ha No man is an island, oooh svårt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel