tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 377
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

haha! stackars fågeln - och stackars dig!

jag tyckte i och för sig att smärtan var det värsta, kli är jag rätt härdad emot (har fått parasiter i fötterna i tanzania och den klådan var utan tvekan det värsta jag varit med om - smärtan vid tatuerandet inkluderat!). färgsläppet var stressande dock tyckte jag, fick ju magsår varenda gång det lossnade lite.

min lilla gubbe är superfin nu i alla fall och tappar ingen färg längre och ser inte torr eller så ut :)

Ja jag vet inte vad det är för fel på mig men jag blir det närmsta illamående och svimfärdig när plasten ska bort!

Skönt att det går bra med dina! Det är alltid nervöst första gången när man inte vet riktigt vad som ska hända och så där.

Åh din stackare! Men efter att du genomlidit den här kliperioden så har du väl bara en sittning kvar? Och bara en plastavtagning kvar i såna fall! :) Om du inte ska göra fler förstås.

Ja hittills går det bra men vågar inte riktigt andas ut än :o Jag är nervös hela tiden, ska bli så skönt när de är färdigläkta och jag slipper oroa mig över att jag gör något fel med dem.

Haha ja vi tror att det bara är en sittning kvar, jag får hoppas att han jobbar snabbt nästa gång!

Har det gått bra så här långt så kommer det nog gå bra!

Jag ska hålla en tumme för att han jobbar supersnabbt och superbra :D

Du får säga till att du vill ha det klart nästa gång!
Jag ogillar de tatuerare som drar ut på det av ren lathet och för att få mer pengar. Säg till att du tycker att det ska bli klart den gången!

Anledning till att vi inte är klara är att jag inte kan ta tider för kl 16 på eftermiddagen pga mitt jobb och då orkar man inte hur länge som helst.
Han jobbar så fort han kan men iom att det är en coverup också så måste han tänka lite extra och se till att det blir bra.

KL.
Svarar vidare angående ifyllning.

Jag har inte behövt fylla i någon av mina tre.
Den första sitter i svanken, gjord 2009 om jag inte minns fel.
Nr 2 och 3 gjordes nu i december, under thailands-resan med sambon.
I vinter blir det utfyllnad av den ena och antagligen en helt ny :love:

Jag funderar på att täcka över min döskalle...det är ju lite rött i den men annars tror jag den kan vara ganska enkel att täcka över.
Den är dock ifylld (pga dåligt gjorda kanter från början) 2 ggr, spelar det någon roll?

Sedan vet jag inte vad jag vill göra, men jag hinner nog fundera, den försvinner ju ingenstans :p

Dock sitter den ganska nära en annan tatuering... kom jag på, men det borde gå att klura ut något bra tillsammans med tatueraren?

Är den för mörk finns det ju en risk att det inte går att täcka över riktigt med vad som helst eftersom den gamla kan lysa igenom om man har otur, men det vet de ju såklart på studion. De borde ju även vara duktiga på att klura ut hur man ska "bygga ihop" med andra tatueringar. Vad har du tänkt göra? :)

kl

Imorgon är det dags! Högerarmen ska bli färdig :D
Nåja, överdelen åtminstone. Ska förbi idag och diskutera motiv, tatueraren vill HEMSKT gärna ha med en gitarrhals eller dylikt, får se vad det blir tillslut.
Är ju trots allt musiktema, kanske kan bli bra.

Ang. ifyllning har jag en på vänster handled från 2008 som inte behövt fyllas i, och en på utsidan av höger underarm (från 2011) som jag snart ska fylla i för andra gången. Så det varierar!

Heej! Den tatueringen som du har ritat liknar min som jag fick uppritad av min tatuerare, fast med fler rosor och utan leopard-mönstret. Vart ska du ha den? Ett hett tips: gör den inte på revbenen x) Det är där jag gjorde min, tog 5,5 timmar, och det var den värsta smärtan jag upplevt, och jag är väldigt smärttålig. trodde folk var lite småfjolliga som klaga på att det gjorde ont att tatuera sig där, men oooooj vilken smärta! Jag säger bara detta för att det såg ut som ngt som skulle va snygt på revbenen. Men ska du göra den på revbenen, gör den iaf i 2 sittningar, mycket viktigt! haha :D

kl

Var inne på andra sittningen i fredags, då jag trodde att vänster överarm skulle bli klar... Vart jag nu fick den tokiga idén ifrån? :p
Blödde som en stucken gris så det tog tid att få in bläck, och tror dessutom jag blivit övertalad att bygga vidare på den...

1 eller 2 sittningar kvar med andra ord, en för färg i rosorna och ev. bygga vidar då... Men såhär ser det ut änsålänge!

tattoo.jpg

(ursäkta gigantisk bild :crazy: )

Åh, vilken studio gör du den på? Grymt snygg!

Åh, hennes snubbe gjorde mina :D

Hon har ju verkligen gjort en del snygga grejer :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 247
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka