tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 365
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag har min tatuering på sidan av, ja, kroppen, liksom i höftläge fast mer i mitten.

Jag är sämst på att förklara, där kommer bild istället :p

2011-05-30-16-19-25_150363395.jpg

Jättemärkligt ljus (+ bilden är tagen med "antikinställning") och smustig spegel (omklädningsrum :D) så därför ser jag lite fläckig ut, samt att den är felvänd :p

Den är lätt att dölja, och om jag vill så kan jag dölja den i all evighet. Också lätt att visa för folk som vill se, bara att knäppa upp brallorna och dra ner lite på sidan.

Så vacker :love::love::love: blir alldeles varm.. Det vackraste jag sett på ett bra tag..

Ahh tack:) Jag har letat mig bla efter en katt tatuering men det har alltid varit nagon som inte har kants ratt. Nar jag sag den har sa ville jag inte andra nagonting, den ar redan perfekt som den ar:love:

Imorgon skulle jag infunnit mig hos tatueraren för två texter, men han ringde nyss och bokade av "är tvungen att resa bort".. Synd! Men hoppas jag får en tid snart!

Jag bara älskar sleeves! Fan vad najs. :D Ska den bli hel eller halv?
Vill ha enn sj, men cashen tryter ;)

Har än så länge 3 gaddar :)

kl

Jag var till tatueraren idag!

Om jag vill ha hela sa kommer den bli STOR, sa jag far forsoka ta bort ett par katter sa den blir lite mindre.
Dom skulle aven rita upp en version av den i mindre format, sa far jag sen valja vilken jag vill ha.

Egentligen sa maste man boka tid i nagra manader innan MEN den tatueraren jag ville ha hade en avbokning den 10/10. Sa jag kanske ska ta den tiden om jag kan fa ledigt fran jobbet dvs. Spannande som tusan haha

*KL

Jag håller på att skissa på två tatueringar nu. Båda vara texter... Den ena är jag i princip klar med vad gäller font, placering och storlek, ska dock inte göra den förrän jag gått ner ett par kilon. Den andra vill jag däremot göra snart, men vet inte riktigt hur jag ska tänka kring font där. Det passar inte med samma, ska man satsa på nåt liknande eller helt olika? De kommer inte sitta jättenära varandra (sidan på revbenen och motsatta armen).

KL

Jag har velat tatuera mig i flera år men nu kanske det är dags..
Förut har jag länge velat göra en stor på sidan av ryggen men kännt mig osäker pga smärtan. Jag är väldigt smal och det har inte verkat optimalt att gå ut stort precis över revbenen..
Men nu är jag istället inne på överarmen.
Vill ha rosor och hjärtan, på ngt snyggt sätt.

Får tex inspiration av denna:
3e4d4d3a27154104829bdc27edfff5fb_l.jpg

Fast utan svala och med hjärtan.

Vad kan det kosta att göra en i storlek med den på bilden?
Funderar på att gå till Viking tattoo här i Linköping.. Någon som har varit där?

Skulle hellre tipsa om Red Line isåfall. Lite trevligare attityd och duktig tatuerare :)

Är inte Nypa bra?
Har aldrig hört talas om Red Line, Viking är ju ganska välkänt..

Är egentligen inte tvungen att hålla mig till Linköping, kan åka någon annan stans om det finns bättre ställen..

Vilket sammanträffande :D

Du har säkert redan lagt upp bild men skulle du kunna göra det igen så jag slipper leta bland alla sidor? ;)

Min urtråkiga sambo satte kaffet i halsen när jag berättade vad jag ville göra nu. Det var visst inte tillräckligt "kvinnligt" för hans smak :grin:
Men jag känner fortfarande att det skulle kunna bli skitsnyggt!:love:

Ja Viking är välkänt men vad jag har förstått inte särskilt trevlig attityd där, om de inte gillar tatueringen är det inte säkert de orkar anstränga sig att göra den och liknande. Men de kanske inte är så längre! Om du vill åka till något riktigt bra ställe skulle jag säga Swahili Bobs i Stockholm.

Haha, hjärtan och svalor är väl typ det kvinnligaste man kan göra?! Bra att du vill göra den ändå! Man ska inte lyssna för mycket på andra;)
Min tatuering är i alla fall inte särskilt kvinnlig alls...

Det var placeringen han vände sig mot ;)

Men nej, i slutändan gör man ändå det man själv vill ha!

Dålig bild, men här är den iaf. Tog med mig den bilden som du visa, och sa att jag ville ha något liknande, och så här blev det. Mer old school stil än originalet, precis så jag ville ha det :)

26309_375960646863_672301863_3834742_6400760_n.jpg

Tänkte att det kanske var dags att visa bilder på mina egna tatueringar :D

1t.png

2t.png

3t.png

Ödlan är en sk Axolotl, en salamander som fortfarande är kvar i larvstadiet. Jag har själv ägt en för några år sedan men sen blev jag less på att rengöra akvarium :angel: Den tatueringen är nästan 2 år gammal och i stort behov av ifyllning av färg.

Ringarna som är under är nya sen igår och det ska senare tatueras in likadana på högerarmen! Det är även därför man kanske kan upptäcka svarta fläckar ;)

a2.jpg

Och detta var då Acke! Kanske kul att se även honom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 242
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈