T

tusilago

hej allihopa!

jag har bestämt mig för att tatuera min hunds tassavtryck, men jag kan inte riktigt komma på hur jag ska få tassavtrycket på papper. vill ju att det ska se ut som om hon har gjort tassen direkt på mig.

någon som kan hjälpa mig???

Sv: tatuering

Jag brukar iaf få finfina tassavtryck på golvet så fort mina har varit ute.. :p
Låt hunden gå i lera sen på ett papper? eller kol eller nått?

Nämen guud vilken bra idé. Det skulle kunna få mig att tatuera mig faktiskt. Vart ska du ha den? Hur många tassar har du tänkt dig?

Vad är det för ras? Tänk på att alla tassar inte blir så vacka i naturligstorlek, hur söta de än är på hunden.

KL:

vattenfärg och så på ett papper.kanter osv behöver säkert fixas till men sedan kan du förminska dte enkelt i datorn.

Jag har en tatuering av tikens alla 4 tassavtryck, MEN det blev absolut inte som jag tänkt mig. (inte tatuerarens fel)

Tassavtryck från hund är ganska svåra att sätta på huden, men följ de andras råd och ta med avtrycken till din tatuerare och se vad han tror.

Jag säger numera att det är katttassavtryck.. :smirk:

rent spontant tänkte jag scanner eller kopiator, under förutsättning att hunden är liten och man kan täcka för ögon så dom slipper den starka lampan. men, det kanske finns andra faror med det som jag inte har en aning om.. :confused:

hum.. ingen dum ide, men var ska du ha den om man får fråga? :) min hund är ju rätt så stor så på mej kanske det ser dumt ut,
men man kan ju prova att rita den först.

Här är en bild, klippte bort en del, kändes inte så passande med en bikinibild på Hund.

Syns tyvärr ganska dåligt på så långt håll, men närmare blir svårt då det är lite intimt, och fortsätter..en bit.. till... :angel:

Såg nu att den ser väldigt osymmetriskt ut, det är den inte IRL.;)

**raderat***
vart för tjorvig förklaring ^^

Jag såg i allafall ingen bild övh i början men efter att ha högerklickat nedanför din text och valt egenskaper och kopierat in URL-adressen i ett nytt fönster så syns nu bilderna för mig :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Kläder & Bli fin Jag vill tatuera mig, jag ska bara få ekonomin att gå med på det också. Men hur tar man bäst hand om tatueringen sedan? Vad ska man...
Svar
3
· Visningar
399
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 548
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
943
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka