Small_talk
Trådstartare
Ska göra en lång historia kort men igår sprang en av mina hästar rakt igenom staketet och fick 1000 amå sår och slet av halva tåsträckaren sa veterinären . När han går så följer inte riktigt hoven med utan han liksom snubblar och går på kotan (förvirrad om jag säger rätt men hoppas ni förstår) emellan åt men bara i början, efter att han har gått ett tag så brukar de gå bra han är inte halt heller . Han fick sy 3 stygn i bakbenet och fick ett stort bandage samt penovet med spruta varje dag i 6 dagar och metacam varje dag i 5 dagar . Om 11 dagar ska stygnen tas bort och boxvila ska han ha fram tills stygnen är borta . Detta hände igår klockan 09.30 ungefär och veterinären va ute klockan 10.30 och sydde ihop honom . Jag va helt krossad och såg bara framför mig hur han skulle behöva avlivas osv . Nu är frågan till er :
hur snabbt brukar dom bli återställda ?
Har era hästar funkat som hopp hästar efter en sån skada ?
Slutar dom snubbla så där som han gör?
Det enda jag vill är att han ska bli frisk och få gå i sin hage m. Det blev en dyr histora historia för mig då han inte är försäkrad men jag har pengar sparat och undan stoppade . Ta ut en distriktare en söndag är ingen hitt men de gick på ca 5000 vilket jag tyckte va billigt just då eftersom mina tankar skenade iväg upp till 10-15 tusen direkt så blev jag lättad över priset. Ge mig era historier om hur de gått för era hästar med en sådan skada både negativa och positiva !
hur snabbt brukar dom bli återställda ?
Har era hästar funkat som hopp hästar efter en sån skada ?
Slutar dom snubbla så där som han gör?
Det enda jag vill är att han ska bli frisk och få gå i sin hage m. Det blev en dyr histora historia för mig då han inte är försäkrad men jag har pengar sparat och undan stoppade . Ta ut en distriktare en söndag är ingen hitt men de gick på ca 5000 vilket jag tyckte va billigt just då eftersom mina tankar skenade iväg upp till 10-15 tusen direkt så blev jag lättad över priset. Ge mig era historier om hur de gått för era hästar med en sådan skada både negativa och positiva !