Tassbandage?

Tina86

Trådstartare
Hej, min golden har idag varit inne hos vet för sin sönderslitna klo. Veterinären har lagt ett tassbandage och jag blev ombedd att köpa bland annat Polstervadd (bomullslinda ex Soffban) men hittar inte det på apoteket eller apotea. Kan jag använda någon annan typ av bomull när jag ska byta tassbandage.

Hej, min golden har idag varit inne hos vet för sin sönderslitna klo. Veterinären har lagt ett tassbandage och jag blev ombedd att köpa bland annat Polstervadd (bomullslinda ex Soffban) men hittar inte det på apoteket eller apotea. Kan jag använda någon annan typ av bomull när jag ska byta tassbandage.
Eftersom blöjor funkar på häst borde dambindor funka på en retriver? Polstrar, och suger upp ev sårvätska.

Eftersom blöjor funkar på häst borde dambindor funka på en retriver? Polstrar, och suger upp ev sårvätska.
Inget bra alternativ då polster behövs mellan tårna och under vetrapen (el annan elastisk linda) för att förhindra att det stasar. Det ska vara fluffigt, Behöver vara i lind-form för att lyckas bra.

Ts. Har tyvärr inget bra alternativ i huvudet. Kan du inte få köpa på en veterinärklinik? Annars ger en snabb googling flera alternativ, tex djurfarmacia trollet som brukar leverera snabbt o säkert!

Tack för snabbt svar! Ja jag ska kolla på olika veterinärkliniker imorgon, mycket konstigt att apoteket inte har det eller ens erbjöd ett annat alternativ. Ska kolla in djurfarmacia trollet också. Behöver verkligen något gärna så fort som möjligt. Riktigt otur med regnigt väder så man får ha dubbla påsar över bandaget. Men jag får jaga vidare imorgon :)

Tack för snabbt svar! Ja jag ska kolla på olika veterinärkliniker imorgon, mycket konstigt att apoteket inte har det eller ens erbjöd ett annat alternativ. Ska kolla in djurfarmacia trollet också. Behöver verkligen något gärna så fort som möjligt. Riktigt otur med regnigt väder så man får ha dubbla påsar över bandaget. Men jag får jaga vidare imorgon :)
Kolla apotek hjärtat, de har mycket som säljs enbart online men går fort att få hem.

Djurfarmacia Trollet har jag handlat just Soffban från tidigare, de var väldigt snabba, jag beställde sent en onsdagkväll och hade prylarna på fredagen.

Hör med veterinären hur länge du egentligen behöver ha bandage. Ofta vid klobrott har man bara bandage de första 1-2 dagarna, och skyddar sedan klon med torr, ren strumpa eller liknande (+ plastpåse/sko vid blött underlag) .

Hör med veterinären hur länge du egentligen behöver ha bandage. Ofta vid klobrott har man bara bandage de första 1-2 dagarna, och skyddar sedan klon med torr, ren strumpa eller liknande (+ plastpåse/sko vid blött underlag) .
Ja veterinären sa det, nu går han utan bandage. Kragen är på och plastpåse ute. Tyckte pulpan såg torr ut igår kväll men nu var den rätt kladdig längst in...Så jag har gjort rent och hoppas att det inte är infekterat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 688
Senast: cewe
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 863
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka