Vad härligt!Det brukar det göra men jag ger bort en hel del.
Pralinerna ska till fyra olika familjer iaf, så brukar inte bli så mycket kvar. Har själv lite svårt att äta dom, trots att jag är världens gottegris, är alldeles för självkritisk![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad härligt!Det brukar det göra men jag ger bort en hel del.
Pralinerna ska till fyra olika familjer iaf, så brukar inte bli så mycket kvar. Har själv lite svårt att äta dom, trots att jag är världens gottegris, är alldeles för självkritisk![]()
Vörtbröd generellt är ett bröd som håller sig saftigt rätt länge, men skulle nog ändå frysa in det om du bakar imorgon, men troligen inte om det bakas onsdag. Men om det är ett recept som inte ska jäsas, så vet jag inte, då kan ju sånt som gör att det just håller sig saftigt länge vara ändrat. Så då skulle jag nog frysa det oavsett.Om jag bakar vörtbröd imorgon lr onsdag, borde jag frysa in det till julafton lr borde det vara bra tills då? Aldrig bakat det innan men hitta ett enkelt recept på bröd som inte ska jäsa. Kändes kul å pröva då jag saknat vörtbröd till jul nu nått år![]()
Vad härligt!Jag tycker också det är roligt att baka till jul men jag har problemet att det går åt så lite. Folk blir så mätta på maten.
![]()
Super, tänkte lite i samma banor, men har väldigt begränsad erfarenhet av att baka brödVörtbröd generellt är ett bröd som håller sig saftigt rätt länge, men skulle nog ändå frysa in det om du bakar imorgon, men troligen inte om det bakas onsdag. Men om det är ett recept som inte ska jäsas, så vet jag inte, då kan ju sånt som gör att det just håller sig saftigt länge vara ändrat. Så då skulle jag nog frysa det oavsett.
Vilket recept använde du?Visa bifogad fil 82069
Chokladfudge, superlätt att göra!
Jag säger samma som ovan men skulle nog fryst även om jag bakat med jäst på onsdag. Två dagar efter bak tycker jag det börjar tappa lite för nybakat bröd är gottOm jag bakar vörtbröd imorgon lr onsdag, borde jag frysa in det till julafton lr borde det vara bra tills då? Aldrig bakat det innan men hitta ett enkelt recept på bröd som inte ska jäsa. Kändes kul å pröva då jag saknat vörtbröd till jul nu nått år![]()
Vilket recept använde du?![]()
Åh, jag älskar morotsbröd! Har du recept?Favoritbrödet, morotsbröd
Visa bifogad fil 82187
Åh, jag älskar morotsbröd! Har du recept?
https://www.coop.se/recept/morotsbrod-i-langpanna/ brukar toppa med lite havssalt![]()
Är vikten för morötterna när dom är rivna, eller när dom är hela?
Recept på denna?