Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 55903
Gjort citronmuffins. De blev ganska trista, men det är nog muffins alltid egentligen?
Men så kan du inte säga utan att dela med dig av receptJapp . Fast det finns två muffins jag gillar men de är lite av specialare.
Igår gjorde jag tre satser Dumlekaka i långpanna Sparade några kakor hemma men övriga fick följa med till dagens arbetspass (Statligt anställda är väldigt bra på att fika )
Visa bifogad fil 56470
Recept?
Vill ha!Visa bifogad fil 56516
Nattjästa (i det här fallet dagjästa) dinkelfrallor med flingsalt på, som jag började med alldeles för sent och som därför håller mig vaken därför att de måste svalna innan jag kan lägga mig. Det blir gofrukost imorgon iallafall!
Vill ha!
Ser ju perfekt ut för att ätas med sked, ser inga problem med det härProvade ett nytt rulltårterecept med rivna äpplen i. Det blev inte alls bra
Visa bifogad fil 56558
botten var nog inne i ugnen för kort tid så den rasade sönder när jag försökte rulla ihop den och sen så blev frostingen för lös. Men gott blev det ändå
Visa bifogad fil 55903
Gjort citronmuffins. De blev ganska trista, men det är nog muffins alltid egentligen?
Tack!Jo, så överskattat. Men de slinker ner ändå fina tallrikar!
Spännande! Googlade snabbt och det verkar ersätta bulgur, couscous och liknande, så kanske främst till mat?Hörrni vad ska jag göra med detta? Någon som bakat bröd med sånt i?
Spännande! Googlade snabbt och det verkar ersätta bulgur, couscous och liknande, så kanske främst till mat?
Det fanns en del grötrecept när jag googlade nu. Men vill du förkorta koktiden är ett tips att måtta upp mängden du vill göra gröt på i en kastrull på kvällen, slå över ett par dl kokande vatten och låt det stå över natten. På morgonen fyller du successivt på med lite vatten i taget medan du kokar gröten tills det blir bra konsistens, då går det jättesnabbt att få det lagom. Jag brukar göra detta på andra gröt-ingrediens-sorter och det funkar fint!Såhär står det på den:
Jag köpte den för att använda till gröt, men då ska det koka i 25 min så det blir aldrig att jag gör sån... visst, man kan koka mer på samma gång o spara o kanske inte till frukost när man e snorhungrig. Men nja, som jag minns det var det ingen riktig höjdar-gröt heller...
Men, tänkte eftersom det ska koka, kan man bara ha i det i degen som det är? Eller menar dom man ska koka en gröt av det och fortsätta på en bröddeg sen?
Tycker inte jag hittat nåt recept när jag googlat tidigare...