Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha vilken rolig. Detta ska undersökas vidare! Det kanske är regionsrelaterat?Hmm, jag vet inte hur vanligt det är, fast min pappa gillar det, så vi har köpt det några gånger. Jag har aldrig varit lika förtjust i det som han, men nu senast när vi köpte på ett kondis vi besökte så var den riktigt god! Mycket bättre än den senaste vi köpte, den va nån fejk utan bananlikör eller arom eller vad det nu är....
Jag hade velat baka en sån till mitt födelsedagskalas , men hittar jag inget recept får jag väl frihanda lite. Eller ta nåt annat med typ arrak eller punsch i, sånt ger ju också en extra smak-skjuts!
Såhär ser de ut iaf:
Haha vilken rolig. Detta ska undersökas vidare! Det kanske är regionsrelaterat?
Jag älskar mockatårta. Så himla många år sedan jag åt det nu men det är marängbottnar med mockasmörkräm, choklad och grejer. Vanligt förekommande i Göteborg men här i Hälsingland vet ingen vad det är typ. Har tom frågat på ett konditori men det var inget de gjorde.
Tyvärr har jag inget recept då jag aldrig gjort en själv. Min farmor minns jag gjorde en som var gudomlig men det receptet följde tyvärr med henne till andra sidan.Hmm ja kanske...!
Haha, minns när jag skrev om semlor med marsipan-tuppkam och alla bara wtf?!
Åh, mockasmörkräm, det lät gott!! Recept?
Tyvärr har jag inget recept då jag aldrig gjort en själv. Min farmor minns jag gjorde en som var gudomlig men det receptet följde tyvärr med henne till andra sidan.
Det funkade fint faktiskt, jag var också lite skeptisk men de kompletterade varandra bra.Oj, så många smaker, samsas de så att allt detta goda kommer till sin rätt? Vad är jocondebotten?
Har du testat att göra smaksatt? Lät väldigt gott..Visa bifogad fil 41070
400 g choklad valfri
25 g smör
Smält ihop dem i vattenbad.
Rör i en burk kondenserad mjölk.
Häll upp i form med bakplåtspapper, klart!
Gjorde en med vit choklad och saffran. Smakar mjuk vit choklad.Har du testat att göra smaksatt? Lät väldigt gott..
Såg precis det receptet i en tidning häromdagen och nu står ingredienser i skåpet och väntar på att jag ska få lite tid över .Visa bifogad fil 41070
400 g choklad valfri
25 g smör
Smält ihop dem i vattenbad.
Rör i en burk kondenserad mjölk.
Häll upp i form med bakplåtspapper, klart!
Jag har gjort idag! Läste däremot fel och hade i 75 g smör. Jag hade tyckte det var gott med havssalt i. Det blev väldigt sött, men gott.Gjorde en med vit choklad och saffran. Smakar mjuk vit choklad.
Jag tycker konsistensen egentligen blev mer som en tryffel! Hade nog gått bra att rulla till en boll och sen rulla i något passande pulver eller strössel.
Hugger bara en tråd,banantårtan är egentligen en omvandlad princess, tårtbotten,vaniljkräm eller banangrädde (beror på vem som gör den,på vårat kondis använder vi grädde med bananessens) och sen gul marsipan med slingrad choklad.Åh ☹. Så tråkigt!
Jag får leta efter ett!
Går på ett kick! Men ja, varning för att det är vääääldigt sött. Tror salt eller något avbräck med typ hackade nötter är nog gott på.Såg precis det receptet i en tidning häromdagen och nu står ingredienser i skåpet och väntar på att jag ska få lite tid över .