Tärnsjös Sidepull

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 347
L

Lord Owen

Är det någon som provat/har detta? Vad tycker ni om det?

Bild:
sidepull.jpg

Sv: Tärnsjös Sidepull

Nej, inte provat! Den ser dock väldigt trevlig ut. Pris?

Moheed skrev:
Nej, inte provat! Den ser dock väldigt trevlig ut. Pris?

Det kostar 1878 tror jag. Är ju intressant att veta om det är värt pengarna dock. :d

en kompis som rider mkt western har det, han tycker att det är jättebra, själv har jag Börjes klätt med fårskinn och det fungerar minst lika bra :)

Bison skrev:
själv har jag Börjes klätt med fårskinn och det fungerar minst lika bra :)

Det fungerar säkert lika bra men jag kan sätta huvudet på att det inte håller lika länge!
Det är ju en av anledningarna till varför man köper Tärnsjös prylar; om ingen olycka e.d händer så håller grejerna livet ut..

Apropå sidepullen så har min kusin en sådan. Hon har haft den i över två år och hon älskar den. För att inte tala om hästen.... ;)
Han gapar fortfarande när hon "tränsar".. :D

det handlar väl lite om hur man sköter det oxå, mitt sidepull är underbart mjukt och smidigt och med ordentliga spännen och sömmar, kompisens tärnsjö ser inte mindre slitet ut än mitt trots att mitt är äldre....

Absolut handlar det också om hur man sköter det, men man kan ju inte komma ifrån att Tärnsjös produkter håller väldigt hög kvalitet. Och det gäller ju inte bara lädret. Många av hästsportens elitmän är ju med och utvecklar och framställer produkterna.

Jag har det, och både jag och hästen älskar det! :idea:
Tycker absolut att det är värt sitt pris.

Jag har det. Är väldigt nöjd. Mkt bra passform & sitter bra på huvudet trots att jag använt det under t.ex. tömmkörning då det blivit en del bus och ruscher. :angel:

Köpte mitt i Globen, lägre pris då (s.k mässpris).

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de... 2
Svar
27
· Visningar
2 880
Senast: ameo
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024