Tårna in!!

Sv: Tårna in!!

Jag verkar ha utryckt mig luddigt, jag menar som solis och ponnyryttaren skriver,den skolan har jag också gått i. Tår rakt fram/inåt och knipande överskänklar är ett big no no för min tränare iaf ;) ponnyryttaren skriver precis som jag är utbildad och utbildar vidare till mina elever.

Men varför blir det öht frågetecken ? Sticker du ut tårna har du felvridit hela benet och i följd om
Det är benet som leder valsen kan du öht inte vinkla bäcken eller höft kan följa med. Som sagt tidigare .

Tårna i sig är väl femhundrade ggr sekundärt oavsett . De är inte primär aspekten utan ett symptom. Du har inte tårna utstickande eller utåt om du har har en
Vettig sits .

Senast ändrad:

Fast blir det inte lite "språkförbistringar" här iom skriven text? Det finns många många många nyanser. Att ha "tårna aningen utåt" (jag betonar hela tiden "aningen") innebär inte att tårna pekar rakt ut. För skulle de göra det, ja, då har man spänningar. Själv har jag fortfarande tårna ganska så rakt fram, men med "utåt-tänk", för att inte bli för tajt, som Ponnyryttaren (?) skrev, i överskänkeln. Däremot så ligger ju fortfarande hela skänkeln intill. Men det är underskänkeln som driver framåt vid behov, inte överskänkeln som sätter tryck.
Man kan t.ex. studera världseliten, det finns ingen ryttare som sitter med tårna spikrakt framåt.

Håller med. Knäslut har vi begravt med 1900-talet hoppas jag. Knipa med knäna alltså. Jag är lärd precis som du, hela skänkeln ska ligga an men det är underskänkeln man driver med och jag vet inte hur andra är skapta men jag kan iaf inte vinkla knäna rakt i sidled.

Det svåraste blir för en annan som faktiskt står och går med tårna ngt pekande utåt. Inte helt enkelt att vrida om en felskapt kropp:D

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: hastflicka
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med anledning av de utmaningar som för närvarande påverkar dressyren bjuder FEI in till ett möte. Syftet är att inleda djupgående...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?