Tarmvred....

Gnist

Trådstartare
Någon/några som har erfarenhet av det??
Är det vanligt förekommande ? Vad beror det på ?
Har en bekant, vars häst (16-årigt varmblod) blev dålig i vad som misstänks vara tarmvred.
Hästen hade följande symptom:
Smärtor, förhöjd puls (Ca 100/min,som Inte gick ner trots smärtlindring) bajsade ingenting. Tyvärr, så gick hästens liv inte att rädda och det blev en avlivning, när pulsen steg ytterligare trots smärtlindring..

Sv: Tarmvred....

Har läst den tråden, men denna häst var inte vad jag vet vinglig/ hade slapp muskeltonus. Urinerade heller inte / hade svullen mule, så symptombilden stämmer inte så bra överens med de symptom, som den tråden tar upp.

Sv: Tarmvred....

Gnist skrev:
Har läst den tråden, men denna häst var inte vad jag vet vinglig/ hade slapp muskeltonus. Urinerade heller inte / hade svullen mule, så symptombilden stämmer inte så bra överens med de symptom, som den tråden tar upp.
Tänkte mest på din fråga om tarmvred eftersom flera i den tråden tycker symtomen stämt med just tarmvred.
Var bara ett litet tips.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 041
Senast: cf234k
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 369
Senast: Vinur
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 938
Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat