Tarmbecket

Scilla

Trådstartare
När vet man att fölet har släppt allt?

Min började bajsa nästan med en gång men det var inga stora mängder och eftersom han stod och krystade utan att det kom något så gav jag honom microlax och du bajsade han lite till detta upprepades och jag gav honom mer och efter sista gången kom ljusgul avföring helt annan än de hårda kulorna.

Nu när jag var ute hos honom så låg han och sov men det rann ljusgult avföring från honom, inte mycket och jag torkade av det med en handuk.

Är det normalt att de blir lösa i magen så tidigt? har inget minne av att mina andra föl har gjort så.

Ingen feber 38,1 ligger han på.

Sv: Tarmbecket

Det lösa är troligen bara effekten av Microlaxen. När det börjar bli mer gulaktigt så har becket kommit ut och det mer nygjorda mjölkbaserade bajset har producerats.

Sv: Tarmbecket

Min fölunges tarmbeck var gult med lite mörkare partier i. Med tanke på när det kom har jag svårt att tro att det hunnit bli någon avföring av det hon ätit.

Liknande trådar

Hästvård Vi har ett föl som är fyra dagar gammalt. Tarmbäcket släppte efter ca 4 timmar med hjälp av Microlax. Hon hade sedan dom efterföljande...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: Eloise
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 104
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 598
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur