Tar fram skämskudden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland inbillar jag mig att jag faktiskt lär mig rida när jag timme efter timme sitter på hästryggen och emellanåt tycker jag att jag kan något i alla fall. Sen kommer en sån här dag och jag inser att jag inte kan något alls :down:. P var ganska snäll och trevlig idag, i alla fall trevligare än en medeldag. Men jag däremot, var helt kass.

Visst, okej, vi lyckades göra övergångar från galopp till skritt och sedan ny fattning i den andra galoppen efter bara ett steg i skritten, men det funkar ju just för att P är så pass duktig på det. Traven däremot :meh:. Jag har nog helt enkelt inte trav i min kropp. På en av CR-kurserna jag gått kunde jag ju konstatera att jag går som en kamel och det är den rytmen jag har i kroppen. Galopp är däremot min gångart och det råkar även vara Ps favoritgångart.

Men idag har jag alltså försökt jobba mer med traven och kan bara konstatera att det blev :turd:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår efter ridningen kände jag att jag kanske borde sluta rida, för det går ju aldrig bra. Det kändes bara så tråkigt. Idag red jag ut...
Svar
0
· Visningar
201
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I helgen har jag ridit båda hästarna både lördag och söndag. Det har bara blivit uteritter med gossarna. Med W hittar jag lite nya...
Svar
0
· Visningar
189
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Började ridkvällen med dressyr på fina Dunja långöra. Men jag kan inte låta bli att känna att det är något som är konstigt. Hon är så...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama