tappat stora klumpar svans!?!

nettizen

Trådstartare
shettisen i stallet har börjat tappa svansen.. har jätte mycket skorv mjäll eller liknande..
på svans tussarna han tappar är stora klumpar vitt bös:crazy: typ krustor även i svansen..
som vid mugg fast i svansen.. ;)
någon som vet vad det kan vara? smörja? tvätta?

Sv: tappat stora klumpar svans!?!

Eksem, vår shettis gör likadant när han inte får ordentlig behandling för sina eksem. Nu har han varit helt symptomfri i över ett år.

Hör med veterinären om lämplig behandling, vi kör med Horsol.

Eksem, vår shettis gör likadant när han inte får ordentlig behandling för sina eksem. Nu har han varit helt symptomfri i över ett år.

Hör med veterinären om lämplig behandling, vi kör med Horsol.

men han har aldrig problem med det innan.. började denna vinter:(

Det börjar ju alltid någon gång, de kommer sällan ur livmodern med eksem.

Hör med veterinären vad de tror, det kan ju vara något annat också (ohyra)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 525
Senast: Freazer
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka