Grattis då tränar du ju på att tävla, eller iaf att vistas i samma ridhus som andra hästar och att resa i låda. Tävlings momentet kan delas upp i många små moment, som att tåla att bli omsprungen, höra applåder, få saker på huvudet etc. Gör du dessa saker under träningen lr hemma så tränar du ju på att tävla.Jag förutsätter att man åker på träningar innan man tävlar, i alla fall alla jag känner gör det? Vi åker transport överallt, träningar, till kompisar för uteridning , veterinär, hovslagare då vi skor på klinik. Men just att träna på att TÄVLA det gör vi på tävlingar. Ridskolediskussionen har varit uppe i tråden liksom turridning.
Men i min erfarenhet åker många iväg på träning antingen solo lr mindre grupp, ofta står man still när dom andra hoppar. Är ganska ovanligt att folk dessutom applåderar lr har ärevarv på träningar ex. Isåfall är det ju flera moment man väljer att inte utsätta hästen förens den åker iväg på tävling. Det är det jag motsätter mig när du säger att du bara tränar tävling på tävling. Det hästen utsätts för på tävlingsbanan bör den ha upplevt i ngn form hemma först.
Men känner att vi börjar gå väldigt OT nu även om det är en intressant diskussion.