Tappar hår

L

Lawendel

Min ponny har nu på senaste tiden börja tappa hår nå förskräckligt :o! När vi köpte honom för ett år sen vid den här tiden var det likadant (men jag tror han tappar mer nu), men då trodde jag det berodde på pälsglansen som han hade i pälsen då... Jag vet inte varför han tappar så mkt hår, och börjar bli orolig nu! Vet någon varför det kan bli så?
Tacksam för svar :bow:

Sv: Tappar hår

tyvärr inte... men om man borstar t.ex. på baken, så bara rasar det hårstrån :crazy:... men det syns inget (alltså han ser inte naken ut :p)... än iallafall :crazy:

Så det är inga kala fläckar? Han kanske bara fäller, det är ju trots allt ganska varmt ute... :p

nej... jaa, det kanske han gör :p! och om det är så: jag som har gått å trott att jag skulle få en naken häst :rofl: :p

jaaa, kanske :o... men vilken vitamin är det brist på om dom börjar tappa hår då?

Är det likadant just den här tiden på året varje år har han väl börjat fälla en del av sommarpälsen. Blir det inte kala fläckar skulle ajg inte oroa mig iaf.

Kan det vara så att han har börjat sätta vinterpäls? Hårfällningarna är väl mer beroende av ljuset än av temperaturen. Medryttarhästen började fälla förra veckan, mestadels på baken.

Min har fällt i två omgångar nu i sommar även en av dom andra stona har gjort det. Vi har gett vitamin B som är bra för pälsfällning och sättning. :p Så har den inga kala fläckar så är det nog ingen fara på taket.

I mitt stall tappas det sommarpälsen för fulla muggar. Precis som vanligt såhär års.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Bamburine
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
759
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka