Tappa svansen?

Chili

Trådstartare
Köpte i höstas två ökenmöss, ett litet infall bara. Skulle ha haft en kanin men det råkade bli ökenmöss, har ju haft kanin innan liksom men inte ökenmöss, bara dansmöss :p
Nåväl. Enligt försäljaren och broschyren så är det väldigt ömtåliga små djur som man INTE kan hålla i runt kroppen utan man ska hålla dem i svansen, annars kan man klämma ihjäl dem.
Sagt och gjort, men första gången jag höll i den ena så blev den antagligen väldigt rädd för den tappade svanstippen :eek: Där satt jag med en svans i ena handen och en lös mus på armen... Jag fick panik, ville ju inte ha en lös mus i huset, men det löste sig snabbt.

Har gått och trott att den skulle växa ut igen men den är fortfarande kort. Så, frågan är väl, varför, vad, hur? Kommer Ingen alltid vara krympling medan kompisen Aning har en lång fin svans? :cool:

Sv: Tappa svansen?

Kan egentligen inget om ökenmöss, men jag föreslår att du inte håller dom i svansen mera... Eftersom den gick av...

Läs på sidor på internet och böcker om ökenmöss.
Där kanske du hittar nåt om det, och får se om du värkligen ska hålla dom i svansen...

Tror att svansen växer ut efter ett par veckor! (Kanske nån månad:P)

Svansen brukar inte växa ut eller den har inte gjort det på min ökenråtta som tappade svansen för flera månader sen.
Man kan hålla ökenråttor runt kroppen, du klämmer inte ihjäl dom...

Ja, gerbiler "släpper" svansen i försvar. Därför ska man aldrig hålla i änden på svansen, utan i så fall bara ta ett tag mellan tumme och pekfinger uppe vid svansroten. Jag kan heller inte säga säkert, men nej, jag TROR inte att svansen växer ut igen.

Så dumt av både försäljaren och broschyren att påstå att man ska göra det då :mad: Tyckte det lät skumt först och tyckte broschyren var bra, så varför inte. Ska börja hålla i dem nu istället =)

fy fy, inte hålla i svansen...Inget ovanligt att dom släpper den. Självförsvar som någon innan skrev.

Och så länge du inte tar i allt var du kan så klämmer du inte ihjäl dom. Ta en bestämt tag bara så att du inte tappar stackarn.;)

Fy på försäljaren då. Får åka dit och säga vad hon ställt till med :mad: Tyckte det var lustigt eftersom vi höll våra dansmöss runt deras kroppar och likaså med marsvin och hamstrar.

Han har ju dessutom blivit psykiskt ärrad av detta, är ganska skygg av sig. Nu vill jag åka hem och mysa med mina sötnosar :love:

ja, tyvärr så vet inte personalen i djuraffärer allt för mycket om djuren dom säljer...:mad:

Så dumt ju. Men blir alltid irriterad när man ens bara försöker köpa nytt halsband till hunden. De tror att små halvstryp med tunn tunn kedja passar till en stor rottisblanding.
Tror jag ska åka förbi nån zoobutik och köpa lite nya gobitar att gnaga på, som kompensation för svansen kanske :angel::cool:

Ja, det är nog bäst att fjäska ordentligt...
tänk dig själv om du blivit av med din..öööh..svans?:confused::D

Ja för sjutton :eek: Får köpa sånna där vita gnagkuber, de brukar va populära :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
R
Övr. Barn Gör här ett försök för att se om någon här på föräldrar kännerigen den typ av barn och problem jag kommer att beskriva. För jag behöver...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 982
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar