Tapetsering

astronaut

Trådstartare
Vad är det egentligen som krävs när man ska tapetsera? Ska tapetsera om vardagsrummet/sovrummet och priset man får betala till hyresvärden är runt 3300, spanar därför på hur mycket det skulle gå på ifall man gör det själv.

Rummet är ju bara ca 4*6 meter.
Men vad behöver man för tillbehör utöver tapeter?

Sv: Tapetsering

Beror på hur underlaget ser ut. Men du lär behöva spackel + tillbehör, slipmaskin/sandpapper, tapetlim, tapetserarbord, penslar, tapetborste.
Och då självklart färdighet, är inte helt lätt att tapetsera snyggt..

Beror på hur underlaget ser ut. Men du lär behöva spackel + tillbehör, slipmaskin/sandpapper, tapetlim, tapetserarbord, penslar, tapetborste.
Och då självklart färdighet, är inte helt lätt att tapetsera snyggt..

Mamma o syrran som får stå för själva arbetet, de är erfarna vid det.
Men då vet jag ungefär vad jag bör räkna med att köpa.

Det viktigaste man måste ha när man tepetserar är fika och mat och om det är varm massor av dricka :D
Ska börja tapetsera min matsal idag lituar det åt. Hatar att tapetsera men det måste göras

Det viktigaste man måste ha när man tepetserar är fika och mat och om det är varm massor av dricka :D
Ska börja tapetsera min matsal idag lituar det åt. Hatar att tapetsera men det måste göras

När du ändå är på g så kan du ta mitt lilla rum med :angel:

Beror ju lite på vad det är för tapeter, men en eller ett par bra tapetknivar, en tapetborste, tapetlim och ev. en stor linjal eller liknande att skära mot. Tapetbord brukar vara billigt att låna från din måleriaffär, men är också smått överflödigt om du har lite tom golvyta nånstans.
Sen det till förarbetet som spackel, spackelspade, sandpapper (eller slipmaskin om man är van). Lite verktyg för att pilla ut eventuella gipsplugg och annat smått och gott som brukar finnas i väggarna ;)

Beror ju lite på vad det är för tapeter, men en eller ett par bra tapetknivar, en tapetborste, tapetlim och ev. en stor linjal eller liknande att skära mot. Tapetbord brukar vara billigt att låna från din måleriaffär, men är också smått överflödigt om du har lite tom golvyta nånstans.
Sen det till förarbetet som spackel, spackelspade, sandpapper (eller slipmaskin om man är van). Lite verktyg för att pilla ut eventuella gipsplugg och annat smått och gott som brukar finnas i väggarna ;)

Sant, har förvisso inga pluggar eller så i väggarna, inte heller gjorda av grannen innan.

Kan mn spackla ett hål på inre ytterdörren och måla utan att ett hål märks där? :angel:

Sant, har förvisso inga pluggar eller så i väggarna, inte heller gjorda av grannen innan.

Kan mn spackla ett hål på inre ytterdörren och måla utan att ett hål märks där? :angel:

Det beror nog delvis på vad du har för material i dörren, men är ingen expert så låter någon annan svara på det ;)

Om du ska göra ordentligt underarbete. Dvs ta ner gamla tapeter, spackla, slipa, grundmåla och sen tapetsera. Plus att du måste köpa allt material så tror jag inte du kommer ner under 3300 kr.

Bara slänga upp tapeter ovanpå de gamla och köpa tapeter där man sätter klistret på väggen ja då kan du nog komma undan billigare.

Om du ska göra ordentligt underarbete. Dvs ta ner gamla tapeter, spackla, slipa, grundmåla och sen tapetsera. Plus att du måste köpa allt material så tror jag inte du kommer ner under 3300 kr.

Bara slänga upp tapeter ovanpå de gamla och köpa tapeter där man sätter klistret på väggen ja då kan du nog komma undan billigare.

Dessvärre så har de tapetserat på så sätt att tapet sitter över tapet så man måste nog, ska kika runt nu i veckan över allt så jag kan få en ungefärlig summa samt säga till hyresvärden om de får sköta det :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar